Раздел |
[RUS]
Инновационные методы развития систем управления |
Страницы | 101-113 |
---|---|
Тип | [RAR] – Научная статья |
Коды | [УДК] 338.516 |
Заглавие |
[RUS]
Мобильный маркетинг как перспективное направление бизнеса[ENG]
Mobile marketing as a promising line of business |
Авторы |
[RUS]
Крайнов
|
Аннотация |
[RUS]
Статья посвящена вопросам мобильного маркетинга как перспективного направления развития современного бизнеса. Рост глобальной сети интернет способствует формированию мощной инфраструктуры, основанной на использовании мобильных устройств для выхода в сеть. Стремительный рост рынка сотовых телефонов, смартфонов и планшетных компьютеров создаёт огромный потенциал для развития мобильного маркетинга. Этот бизнес способен обеспечить рентабельность любому оффлайновому проекту, так как охватывает только целевую аудиторию и может удовлетворить самые претенциозные запросы.
[ENG]
The subject of this study is mobile marketing. The research issue is mobile marketing as a promising area of business development. The purpose of the study is to consider the economic attractiveness of mobile marketing and need of justifying its use by companies seeking to become market leaders. Research methodology serves as a descriptive method, which is a system of presentation characteristics of the main types of mobile marketing. During the study, the author focused his attention on SMS-marketing as the most relevant form of mobile marketing. SMS-advertising market is growing and brings large profits to companies and advertisers. One problem is that unscrupulous market players use this area of mobile marketing as a tool for spamming, but scammers are using it for taking money from people who are incompetent in such matters. The study can be used by all interested in the pressing problems of the information technology market, in electronic commerce as well as mobile marketing. The author draws conclusions concerning the importance of mobile marketing for companies which want to take leading positions in the market, increase sales and acquire loyal customers. This conclusion is justified by the rapid growth of Internet technologies, growth of the market of smartphones and communicators, and a trend for more frequent use of mobile devices for access to the Internet than desktop computers.
|
Текст |
[RUS]
Введение Тема исследования посвяще...
|
Ключевые слова |
[RUS]
Мобильный маркетинг
мобильная реклама интернет-реклама [ENG]
Mobile marketing
mobile advertising Internet advertising |
Ссылки |
|
Файлы | 7-krainov.pdf |
Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено