Раздел / Sectional title |
[RUS]
Профессиональное образование[ENG]
Professional education |
Страницы / Pages | 51-62 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 37.015.6 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Маркетинговые технологии как средство системной перестройки управления дополнительным педагогическим образованием[ENG]
Marketing technologies as a way to reorganize the management system of supplementary pedagogical education |
Авторы / Authors |
[RUS]
Трегубова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В статье показаны возможности внедрения передовых маркетинговых технологий в систему управления дополнительным образованием педагогов, дается теоретическое осмысление некоторых понятий и категорий маркетинга образовательных услуг, рассматриваются возможности инновационного управления учреждением образования с использованием маркетинговых технологий, намечены этапы их развития, определено влияние степени развития маркетинговых технологий на уровень конкурентоспособности учреждения дополнительного педагогического образования в целом, отмечена роль педагога в реализации маркетинговой деятельности учреждения.
[ENG]
The publication considers the possibility and necessity of implementation of innovative marketing technologies on the institutions of teachers supplementary education.
The article gives theoretical considerations for some of the concepts and definitions of educational marketing, determines the influence of the development of marketing technologies on the development of educational institutions, as well as on the competitiveness of institutions of teachers additional education, presents the role of the teacher in implementation of marketing activity of the organization.
The development of marketing system through marketing technologies now especially important, since many educational institutions of various types became autonomous in 2011: secondary, specialized, basic vocational training etc. And the competition among them intensifies. It enforces them to search and develop new ways of educational services implementation. But there are some problems in this activity , first of all, the lack of interest and reluctance of educational institutions to work in new ways and lack of resources for marketing research.
Overcoming these difficulties will raise the regional educational system to a brand-new level.
The article can be useful for educational managers.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Изменение социально-экономического устройства российского...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Образовательные услуги
маркетинг образовательных услуг учреждения дополнительного педагогического образования маркетинговые технологии маркетинг образования [ENG]
Educational services
marketing of educational services institutions of supplementary pedagogical education marketing of education marketing technologies |
Ссылки / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 4-tregubova.pdf |
Выходные данные журнала «Педагогический журнал», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено