Страницы / Pages | 30-45 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 336.717 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Маркетинговое управление региональными банками в условиях глобализации финансовой деятельности[ENG]
Marketing management of regional banks in the conditions of globalization of financial activity |
Авторы / Authors |
[RUS]
Воронина
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Национальные банки функционируют в конкурентной среде, которая динамично развивается и приобретает новую архитектуру под воздействием процесса глобализации финансовой сферы и вступления России в ВТО. В связи с этим, система маркетингового управления банками требует радикального изменения. Ее адаптация и развитие возможны на основе бизнес-модели маркетингового управления А. Остервальдера. Апробация данной модели осуществлена на примере маркетингового управления региональным банком «Первомайский», что позволило значительно расширить сегменты рынка потребительского кредитования, создать новые продукты и изменить взаимоотношения с ключевыми клиентами.
[ENG]
The current stage of development of financial services market is characterized by a high complexity and adaptability of processes and operations, the manifestation of globalization and integration of financial systems, the prevalence of universalizing tendencies of banks over the trend of specialization. Against this background a bank becomes a unique market entity, while it differs from other market structures in competitive advantages of a regional bank mainly implementing through its brand policy and image, which consist primarily of high-quality components of bank activities.
One of the methods to increase the competitiveness of regional banks is the optimization of marketing system. In modern conditions, marketing service from the executive body should be transformed to a major one, defining key strategic decisions.
Marketing service ensures strategy and performs the following functions: management of the approved strategy, monitoring and making proposals for strategy regulation, monitoring and control of tactical plan implementation.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Современный этап развития рынка финансовых...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Управление маркетингом
бизнес-модель ВТО глобализация конкурентная среда региональный банк [ENG]
Marketing management
business model WTO globalization competitive environment regional bank |
Ссылки / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 2-voronina-shaposhnikov.pdf |
Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено