Раздел / Sectional title |
[RUS]
Совершенствование методов стратегического управления предприятием[ENG]
Improving methods of strategic business management |
Страницы / Pages | 6-22 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 338.226 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Системно-рефлексивный подход к стратегическому маркетинговому управлению предприятием[ENG]
System reflexive approach to strategic marketing management of enterprise |
Авторы / Authors |
[RUS]
Длигач
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В статье представлена новая парадигма системно-рефлексивного маркетинга, которая основана на согласовании стратегических экономических интересов стейкхолдеров бизнеса (владельцев предприятий, наемных управляющих, потребителей). Рассмотрена суть маркетинговой концепции управления, подходы к стратегическому управлению предприятием, механизмы формирования и согласования экономических интересов стейкхолдеров. Показаны преимущества внедрения системно-рефлексивного маркетинга на предприятии для эффективного решения широкого спектра проблем современного бизнеса.
[ENG]
For the time being the foundation for the enterprise management approach is a strategic management, which base model is a strategic planning. Due to the growing global aspects of market environment and rapid development of the strategic management it is necessary to form a new paradigm, as in the current market conditions including the crisis in the global economy, strategic planning shows its low efficiency.
The research conducted by the author shows that an awareness of all key business leaders on the controlled elements and the transition to proactive position in relation to the market – is a key factor for success in business nowadays. This is the essence of the system reflexive approach as a new paradigm of strategic marketing, which provides a mechanism for the coordination of interests within the company.
The use of system reflexive approach to strategic marketing management enables to solve internal and external conflicts constructively, to form a strategic vision and corporate strategy, which contributes to the development of entrepreneurship and competitiveness of enterprises in modern conditions.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение На сегодняшний день основой подхода к управлению предприятием...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Стратегическое управление
маркетинг стратегический маркетинг рефлексивное управление системно-рефлексивный маркетинг [ENG]
Strategic management
marketing strategic marketing reflexive management system-reflective marketing |
Ссылки / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 1-dligach.pdf |
Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено