Раздел / Sectional title |
[RUS]
Современные методики исследования в экономике и менеджменте[ENG]
Current research practices in economics and management |
Страницы / Pages | 59-66 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 339,138 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Геомаркетинг в фармацевтическом бизнесе как способ применения логистической концепции[ENG]
Geomarketing in pharmaceutical business as a way of applying the concept of logistics |
Авторы / Authors |
[RUS]
Мирели
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В статье исследованы факторы, обуславливающие актуальность использования геомаркетинга и ГИС как способа применения логистической концепции в фармацевтическом бизнесе. Выявлено, что повышение эффективности логистики на фармпредприятии связано с оптимизацией складских запасов и активным использованием информационных технологий, при этом геомаркетинг позволяет рационализировать размещение предприятий аптечных сетей, складов, с использованием новейших информационных технологий, что в результате приведет к повышению эффективности использования запасов, повышению доступности фармпредприятий для потоков потребителей и поставщиков.
[ENG]
In modern conditions, the practical application of the concept of logistics in the pharmaceutical industry, in particular in the commercialization of pharmaceutical products, is of vital importance. First of all, it is ordained by the essential dynamic developments in the external environment, as well as specific character of products of the pharmaceutical industry, which moving globally towards centralization of production, concentration of production facilities, that significantly complicates the system of distribution of products of the industry, and especially such basic logistics processes as transportation, warehousing, inventory management, pharmacy trade facility location, information processes, etc.
Analyzing the nature of the research subject, the author relies on general principles of the concept of logistics, i.e. conforms its components: the utility of logistics operations and processes, added value category, cost category, customer service category, as well as the category of effectiveness.
Improving the efficiency of logistics at pharmaceutical companies is connected with the optimization of stocks and active use of IT, in addition geomarketing (using GIS) allows location streamlining of pharmacy chains, warehouses, using the latest information technologies, which will result in more efficient use of reserves, increasing the availability of pharmaceutical companies for streams of customers and suppliers.
|
Текст / Text |
[ENG]
Введение В современных условиях практическое применение логистической...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Фармацевтический бизнес
геомаркетинг ГИС логистика логистическая концепция размещение фармацевтических предприятий информационные технологии [ENG]
Pharm business
geomarketing GIS logistics concept of logistics pharmaceutical companies location information technologies |
Ссылки / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 5-mireli.pdf |
Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено