Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Статья «Геомаркетинг в фармацевтическом бизнесе как способ применения логистической концепции» / Article "Geomarketing in pharmaceutical business as a way of applying the concept of logistics"

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Конференции

Архивные данные статьи Мирели Э.Д. / Archival data of the article written by Mireli E.D.

Выходные данные научной статьи / Article output data

Раздел / Sectional title
[RUS]
Современные методики исследования в экономике и менеджменте
[ENG]
Current research practices in economics and management
Страницы / Pages 59-66
Тип / Type [RAR] – Научная статья
Коды / Numbers [УДК] 339,138
Заглавие / Title
[RUS]
Геомаркетинг в фармацевтическом бизнесе как способ применения логистической концепции
[ENG]
Geomarketing in pharmaceutical business as a way of applying the concept of logistics
Авторы / Authors
[RUS]
Мирели
Этери Давидовна
Аспирант кафедры экономики и организации фармации,
Первый медицинский государственный московский университет им. И. М. Сеченова
[ENG]
Mireli
Eteri Davidovna
Postgraduate student of the department of economics and pharmacy,
I.M. Sechenov First Moscow State Medical University
Аннотация / Abstract
[RUS]
В статье исследованы факторы, обуславливающие актуальность использования геомаркетинга и ГИС как способа применения логистической концепции в фармацевтическом бизнесе. Выявлено, что повышение эффективности логистики на фармпредприятии связано с оптимизацией складских запасов и активным использованием информационных технологий, при этом геомаркетинг позволяет рационализировать размещение предприятий аптечных сетей, складов, с использованием новейших информационных технологий, что в результате приведет к повышению эффективности использования запасов, повышению доступности фармпредприятий для потоков потребителей и поставщиков.
[ENG]
In modern conditions, the practical application of the concept of logistics in the pharmaceutical industry, in particular in the commercialization of pharmaceutical products, is of vital importance. First of all, it is ordained by the essential dynamic developments in the external environment, as well as specific character of products of the pharmaceutical industry, which moving globally towards centralization of production, concentration of production facilities, that significantly complicates the system of distribution of products of the industry, and especially such basic logistics processes as transportation, warehousing, inventory management, pharmacy trade facility location, information processes, etc.
Analyzing the nature of the research subject, the author relies on general principles of the concept of logistics, i.e. conforms its components: the utility of logistics operations and processes, added value category, cost category, customer service category, as well as the category of effectiveness.
Improving the efficiency of logistics at pharmaceutical companies is connected with the optimization of stocks and active use of IT, in addition geomarketing (using GIS) allows location streamlining of pharmacy chains, warehouses, using the latest information technologies, which will result in more efficient use of reserves, increasing the availability of pharmaceutical companies for streams of customers and suppliers.
Текст / Text
[ENG]
Введение В современных условиях практическое применение логистической...
Ключевые слова / Keywords
[RUS]
Фармацевтический бизнес
геомаркетинг
ГИС
логистика
логистическая концепция
размещение фармацевтических предприятий
информационные технологии
[ENG]
Pharm business
geomarketing
GIS
logistics
concept of logistics
pharmaceutical companies location
information technologies
Ссылки / References
[RUS]
  1. Аникин Б.А., Родкина Т.А. Логистика. – М.: Велби, Проспект, 2008. – 408 с.
  2. Бродецкий Г. Л. Моделирование логистических систем. Оптимальные решения в условиях риска. – М.: Вершина, 2006. – 376 с.
  3. Геоинформационные технологии и пространственные данные для управления и развития субъектов Российской Федерации. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.ntsomz.ru
  4. Данджермонд Дж. ГИС: Проектируя наше будущее // ArcReview. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.dataplus.ru/Arcrev/Number_52/1_djek.html
  5. Перекрест В.В., Рюмин М.Ю., Моисеева Н.К. Влияние пространственного фактора на поведение потребителей товаров и услуг // Маркетинг услуг. – 2006. – № 2. – С. 106-122.
  6. Dziok D. Dobra Praktyka Dystrybycyji w logistyce farmaceutykow // Logistyka. – 2010. – № 6. – S. 37-40.
  7. Turner A. Introduction to Neogeography. – L: O’Reilly Media, 2006. – 56 p.
[ENG]
  1. Anikin, B.A., Rodkina, T.A. (2008), Logistics [Logistika], Velbi, Prospekt,, Moscow, 408 p.
  2. Brodetskii, G.L. (2006), Simulation of logistics systems. Optimal solutions in terms of risk [Modelirovanie logisticheskikh sistem. Optimal'nye resheniya v usloviyakh riska], Vershina, Moscow, 376 p.
  3. Dangermond, J., "GIS: Designing Our Future" ["GIS: Proektiruya nashe budushchee"], ArcReview, available at: www.dataplus.ru/Arcrev/Number_52/1_djek.html
  4. Dziok, D. (2010), "Dobra Praktyka Dystrybycyji w logistyce farmaceutykow", Logistyka, No. 6, pp. 37-40.
  5. "Geoinformational technologies and spatial data for management and development of the entities of the Russian Federation" ["Geoinformatsionnye tekhnologii i prostranstvennye dannye dlya upravleniya i razvitiya sub"ektov Rossiiskoi Federatsii"], available at: www.ntsomz.ru
  6. Perekrest, V.V., Ryumin, M.Yu., Moiseeva, N.K. (2006), "The influence of spatial factor on the behavior of consumers of goods and services" ["Vliyanie prostranstvennogo faktora na povedenie potrebitelei tovarov i uslug"], Marketing uslug, No. 2, pp. 106-122.
  7. Turner, A. (2006), Introduction to Neogeography, O'Reilly Media, London, 56 p.
Файлы / Files 5-mireli.pdf

Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article