Раздел / Sectional title |
[RUS]
Современные методики исследования в экономике и менеджменте[ENG]
Current research practices in economics and management |
Страницы / Pages | 67-73 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 338.26 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Ценовая дискриминация на различных уровнях канала распределения: на примере рынка нефтепродуктов[ENG]
Price discrimination at various levels of the distribution channel: evidence from the oil market |
Авторы / Authors |
[RUS]
Смирнова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Статья посвящена вопросам выявления ценовой дискриминации третьего типа, возможностям и ограничениям применяемой методологии исследования ценовой дискриминации и перспективам развития методологии выявления ценовой дискриминации третьего типа.
[ENG]
Price discrimination occurs when a seller assigns different prices for the same product or service and is a common type of abuse of dominant position, enhancing the firm's capabilities for additional revenue. For the occurrence of price discrimination there must be fulfilled three conditions: the ascertainment of a dominant position by the seller in order to control prices, the possibility of dividing customers, depending on various factors, and the elimination of price arbitrage process.
The article exemplifies that the methodology of evaluation of price discrimination should be constantly improved, especially with the help of methods of economic and mathematical modeling. At the same time, the development of methodology for assessing price discrimination should include the widespread use of algorithms that define market product boundaries in conditions of uncertainty and evaluate the behavior of the dominant firm.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение В самом общем смысле, ценовая дискриминация возникает...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Вертикальная интеграция
ценовая дискриминация моделирование эластичность спроса доминирующее положение дефекты рыночной структуры рынок нефтепродуктов [ENG]
Vertical integration
price discrimination modeling elasticity of demand dominant position defects of the market structure gasoil market |
Ссылки / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 6-smirnova.pdf |
Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено