Страницы / Pages | 9-21 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 792.8:[373.3.016:796] |
Заглавие / Title |
[RUS]
Эффективность методики формирования координационных способностей 8-ми летних детей элементами хореографии на занятиях по физической культуре[ENG]
The effectiveness of the 8-year-old children coordination abilities development methodology with choreographic elements during the physical training lessons |
Авторы / Authors |
[RUS]
Чупрун
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Одним из перспективных направлений совершенствования системы физического воспитания младших школьников является поиск и научное обоснование эффективных средств и методов развития двигательных качеств и координационных способностей детей. Хореография имеет потенциальные возможности для решения многих задач физического воспитания, в том числе, и содействии развитию координационных спосібностей. Цель работы – исследовать эффективность методики формирования координационных способностей 8-ми летних детей элементами хореографии на занятиях физической культурой. Методы и организация исследования: анализ и обобщение научно-методической литературы и передовой педагогической практики; педагогическое тестирование; методы математической статистики. Исследование проводилось на базе СОШ №7 г. Переяслав-Хмельницкий, в эксперименте приняли участие 83 ученика (47 мальчиков и 36 девочек).
[ENG]
The article will focus on the study of the effectiveness of the 8-year-old children coordination abilities development methodology with choreographic elements during the physical training lessons. Methods and organization of the study: analysis and generalization of scientific and methodical literature and best pedagogical practices; pedagogical testing, methods of mathematical statistics. The study was conducted on the basis of the secondary school No. 7 in the city of Pereyaslav-Khmelnitsky, with the participation of 83 students (47 boys and 36 girls).
According to the results of the preliminary study it was clear on the absence of discrepancies between physical development and physical and coordination preparedness of students of the control and experimental groups. Selection of students in the control and experimental groups was carried out in an arbitrary way.
The author used knowledge and experience of leading experts, adhered to basic requirements of modern programs and results of the own teaching experiments as a theoretical and methodological foundation in the development of methods of forming of coordination abilities at younger schoolchildren in the course of choreography sessions.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Одним из перспективных направлений совершенствования системы...
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Младшие школьники
координационные способности хореография [ENG]
Younger schoolchildren
coordination abilities choreography |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 1-chuprun.pdf |
Выходные данные журнала «Педагогический журнал», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article ►
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено