Article output data
Страницы / Pages | 77-89 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 33-338 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Алгоритм взаимосвязи эффективности и качества услуг в общественном питании[ENG]
Relationship algorithm of efficiency and quality of food services |
Авторы / Authors |
[RUS]
Сидякова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В статье рассматриваются предприятия общественного питания применяющие основные методы реализации политики обеспечения качества услуг в ресторанном бизнесе. Представлены ключевые показатели, которые необходимо, прежде всего, внедрять и развивать на предприятиях общественного питания.
Предложена программа контроля качества предоставляемых услуг в ресторанном бизнесе, управление качеством услуг, ресторанный бизнес.
[ENG]
Modern level of food services is characterized not only by a desire to improve efficiency, but also the quality of services provided. Therefore, scientific interest is in the ratio of their economic categories and interactions. This is caused by the changes in consumer needs that motivate a public catering business to constantly produce products and improve its quality.
The process of quality management in the service sector is considered as an integral part of the activities on service delivery, reliably guaranteeing a permanent compliance of the service with the specifications and complete satisfaction of the consumer's needs, that is achieved by monitoring the performance of the service process and the need to adjust activities that keep them within the specified tolerances.
The management process is not able to cover a full list of conditions and factors affecting the quality of services. There is a formal relation with the organization of quality management systems because of the pressure of external organizational and administrative levers, an inadequate resourcing, disunity among enterprises, underestimated the role of training methods comparing with quality management, as well as international experience to improve the quality and efficiency in the provision of food services.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Современный уровень общественного питания…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по экономике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Качество услуг
сфера услуг показатели качества услуг предприятия общественного питания управление качеством услуг ресторанный бизнес [ENG]
Service quality
service sector service quality indicators public catering business service quality management restaurant business |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 5-sidyakova.pdf |
Архивные данные экономического журнала № 1-2 за 2014 год «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено