Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Финансы, денежное обращение и кредит
[ENG]
Finances, monetary circulation and credit
|
Страницы / Pages | 37-46 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 330.342.3:336.719 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Эволюция взглядов на систему менеджмента качества в коммерческих банках: инновационный подход[ENG]
Evolution of views on the system of quality management in commercial banks: an innovative approach |
Авторы / Authors |
[RUS]
Дембовская
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В данной научной статье на основе исследования эволюции взглядов на систему менеджмента качества разработана периодизация инновационного развития теории управления качеством банковских услуг. Кроме того, выявлена необходимость соответствия системы менеджмента качества коммерческого банка Стандартам ISO 9000: 2008 в связи с интеграцией российской экономики в мировую финансовую систему. В статье рассматривается процесс формирования современного взгляда на природу управления качеством коммерческого банка.
[ENG]
The article studies the evolution of views on the system of quality management with a view to dividing the innovative development of the theory of management of quality of banking services into periods. Moreover, it demonstrates the need for the conformity of the quality management system of a commercial bank with ISO 9000: 2008 as a result of Russia's integration into the global financial system. Quality of service is considered to be an important criterion for determination of the competitive capacity of a bank and it also determines the effectiveness of promotion of banking products and performance of a bank. The adoption of ISO 9000 international standards should become the base for building an effective system that will be used for the regulation of quality of banking products and improvement of the level of control over quality of all processes in banking. The main principle of modern quality management states that quality is the only goal of a company. This principle is fully in creating a Total Quality Management system. The main idea of this system consists in the following: a bank should improve not only the quality of its products, but also the quality of organization, including staff performance.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение В России на сегодняшний день одно из основных направлений…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по экономике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Система менеджмента качества
Стандарты ISO 9000:2008 инновационный подход эволюция взглядов коммерческий банк банковские услуги [ENG]
The system of quality management
ISO 9000:2008 standards innovative approach evolution of views commercial bank banking services |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 3-dembovskaya.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Дембовская Е.Ю. Эволюция взглядов на систему менеджмента качества в коммерческих банках: инновационный подход // Экономика: вчера, сегодня, завтра. 2014. № 10. С. 37-46.
[ENG]
Dembovskaya E.Yu. (2014) Evolyutsiya vzglyadov na sistemu menedzhmenta kachestva v kommercheskikh bankakh: innovatsionnyi podkhod [Evolution of views on the system of quality management in commercial banks: an innovative approach]. Ekonomika: vchera, segodnya, zavtra [Economics: Yesterday, Today and Tomorrow], 10, pp. 37-46.
|
Архивные данные экономического журнала № 10 за 2014 год «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено