Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Судебная власть, прокурорский надзор, организация правоохранительной деятельности
[ENG]
Judicial power, public prosecutor's supervision, organization of law enforcement
|
Страницы / Pages | 62-73 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 34 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Социальная реклама как способ популяризации детской медиации в России[ENG]
Social advertising as a way of popularization of child mediation in Russia |
Авторы / Authors |
[RUS]
Бодрова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Залогом успеха оперативного распространения информации среди населения о сравнительно молодом и перспективно развивающемся институте медиации является социальная реклама. В статье вносятся предложения о целесообразности создания широкой системы социальной рекламы в адвокатских и нотариальных конторах, юридических консультациях, и в муниципалитетах, отделах полиции, органах опеки и попечительства, центрах реабилитации, различных социальных и медицинских службах, а с учетом развития школьных примирительных советов – в каждой образовательной организации страны.
[ENG]
The base of success in awareness developing about mediation among people is social advertising. In research text are given ideas about creating broad system of social advertising in Russian legal aid agencies, notarial offices, legal consultation offices, municipalities, police offices, guardianship authorities, rehabilitation centers, different social and medical services and in every educational establishment.
The main idea of the article based on offerings of wildly spread social advertisement system creation. That would give the mediation institute an opportunity of implementation in real life of Russian society. For achieving this goal, it is logical to follow the informing practice through notary officers and attorneys.
Information about mediation and mediators should be present in law firms, notary offices, legal consultation offices, municipal governments, police offices, Child Protection Services, rehabilitation centers, different social and medical services, as well as respective development of school conciliatory bodies in every Russian educational establishment. Information awareness of citizens provides lowering the percent of legal proceedings.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Как известно, социальная реклама…
[ENG]
Introduction As you know, the social advertising…
_____________
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по юриспруденции) |
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Медиация
широкая система социальной рекламы распространение информации среди населения [ENG]
Mediation
broad system of social advertising development of awareness about mediation |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 4-bodrova.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Бодрова Е.А. Социальная реклама как способ популяризации детской медиации в России // Вопросы российского и международного права. – 2014. – № 6-7. – С. 62-73.
[ENG]
Bodrova, E.A. (2014), "Social advertising as a way of popularization of child mediation in Russia" ["Sotsial'naya reklama kak sposob populyarizatsii detskoi mediatsii v Rossii"], Voprosy rossiiskogo i mezhdunarodnogo prava (Matters of Russian and International Law), No. 6-7, pp. 62-73.
|
Архивные материалы юридического журнала № 6-7 за 2014 год «Вопросы российского и международного права», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Matters of Russian and International Law", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено