Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Психология труда, инженерная психология, эргономика
[ENG]
Labor psychology, engineering psychology, ergonomics
|
Страницы / Pages | 107-125 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 159.9:316.77 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Психолого-рефлексивные особенности организации поведения потребителей страховых услуг[ENG]
Psycho-reflective features of the organization of behavior of insurance services consumers |
Авторы / Authors |
[RUS]
Васютин
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Статья посвящена актуальной, но недостаточно изученной теме научного обеспечения эффективности менеджмента в условиях развития современной рыночной экономики. С позиций инновационной рефлексивно-организационной психологии анализируются проблемы диагностики, анализа и прогнозирования поведения потребителей сферы страховых услуг в различных финансово-экономических и социально-психологических условиях с целью разработки практико-ориентированных средств оптимизации управленческой деятельности в системе службы персонала в современных быстроразвивающихся страховых компаниях.
[ENG]
The article is devoted to actual and understudied topic of scientific support for the effectiveness of management in the conditions of modern market economy. From the standpoint of innovation reflexive-organizational psychology the article analyzes problems of diagnosis, analysis and prediction in behavior of consumer of insurance services in a variety of financial, economic and socio-psychological conditions, for the development of practice-oriented means of optimization of administrative activity in the service of the staff in fast growing insurance companies. An original reflexive and organizational method of social and psychological control of the behavior of consumers of insurance services in the mega-groups and information and network environments of modern society is proposed. Taking into account the results of the pilot study the behavior of consumers of insurance services is categorizeв into different types in mega-groups and networks in society. Reflective technology offers diagnostics and reflexive training in order to optimize the control on the behavior of financial services users in problem-conflict situations inherent to the modern economy of developing countries.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение В начале ХХI в. бурно развиваются рефлексивные науки…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по психологии)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Социальная психология
рефлексивно-организационная психология поведение финансовые услуги потребители страховые компании менеджмент диагностика рефлетернинги управление поведением мега-группы социальные сети оптимизация управления [ENG]
Social psychology
reflexive-organizational psychology behavior financial services consumers insurance companies management diagnostics reflexive training behavior management mega-groups social networking management optimization |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 6-vasyutin.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Васютин Р.Н. Психолого-рефлексивные особенности организации поведения потребителей страховых услуг // Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования. – 2014. – № 6. – С. 107-125.
[ENG]
Vasyutin, R.N. (2014) Psikhologo-refleksivnye osobennosti organizatsii povedeniya potrebitelei strakhovykh uslug [Psycho-reflective features of the organization of behavior of insurance services consumers]. Psikhologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya [Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches], 6, pp. 107-125 (In Russian).
|
Архивные данные психологического журнала № 6 за 2014 год «Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено