Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Экономика и управление народным хозяйством
[ENG]
Economics and management of a national economy
|
Страницы / Pages | 60-71 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 338.48 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Проблемы формирования эффективной системы управления качеством услуг на предприятии индустрии гостеприимства и туризма[ENG]
Problems relating to building an effective system of service quality management in hospitality and tourism enterprises |
Авторы / Authors |
[RUS]
Неронова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Основной задачей управления качеством в туристическом бизнесе является обеспечение качества предоставляемых гостиничных услуг. Обеспечение качества услуг это процесс выполнения функций управления качеством с помощью процедур, структур и ресурсов, которые направлены на соответствие услуги требованиям качества.
[ENG]
The article deals with problems relating to building an effective system of service quality management in hospitality and tourism enterprises. The main aim of quality management in the tourism business is the assurance of the quality of hotel services. The assurance of the quality of services is the process of performing the functions of quality management with the aid of procedures, structures and resources that are aimed at compliance of a service with quality requirements. The author of the article points out that nowadays quality is considered to be the most important indicator of the competitiveness of enterprises. Enterprises in all spheres of activities should provide customers with goods and services that are up to quality standards if they want to survive in the current market conditions. The travel business is quite promising in the Russian market as it is expanding fast and allows the state budget and entrepreneurs to receive a good income. Cut-throat competition in the market of hotel services forces managers to create a quality management system or improve the existing one. Therefore, the problems relating to building a service quality management system in a travel agency are considered to be topical ones.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение В настоящее время качество стало самым значимым показателем…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по экономике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Услуга
качество система управления туризм индустрия гостеприимства [ENG]
Service
quality management system tourism hospitality industry |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 5-neronova.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Неронова А.В. Проблемы формирования эффективной системы управления качеством услуг на предприятии индустрии гостеприимства и туризма // Экономика: вчера, сегодня, завтра. 2015. № 3-4. С. 60-71.
[ENG]
Neronova A.V. (2015) Problemy formirovaniya effektivnoi sistemy upravleniya kachestvom uslug na predpriyatii industrii gostepriimstva i turizma [Problems relating to building an effective system of service quality management in hospitality and tourism enterprises]. Ekonomika: vchera, segodnya, zavtra [Economics: Yesterday, Today and Tomorrow], 3-4, pp. 60-71.
|
Архивные данные экономического журнала № 3-4 за 2015 год «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Economics: Yesterday, Today and Tomorrow", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено