Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Научная статья по педагогике «Методика TBE в преподавании английского языка»

Article "TBE methodology in teaching the English language"

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Подбор оппонентов

Архивные данные педагогической статьи Курбаковой М.А.

Archival data of the article written by Kurbakova M.A.

Выходные данные статьи по педагогическим наукам

Article output data

Раздел / Sectional title
[RUS]
Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням дошкольного и школьного образования)
[ENG]
Theory and methods of teaching (on areas and levels of pre-school and school education)
Страницы / Pages 21-29
Тип / Type [RAR] – Научная статья
Коды / Numbers [УДК] 811.111:372.8
Заглавие / Title
[RUS]
Методика TBE в преподавании английского языка
[ENG]
TBE methodology in teaching the English language
Авторы / Authors
[RUS]
Курбакова
Марина Андреевна
Кандидат филологических наук,
доцент кафедры переводоведения,
Московский государственный машиностроительный университет (МАМИ)
[ENG]
Kurbakova
Marina Andreevna
PhD in Philology, associate professor,
Department "Theory of translation",
Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI)
Аннотация / Abstract
[RUS]
Освоение иностранного языка всегда связано с подбором соответствующих методик. Опыт обучения английскому языку экспертами-носителями данного языка является преимущественным. Его эффективное внедрение и использование в обучающих программах, включая федеральные, – один из ключевых вопросов преподавания английского языка в наши дни.
[ENG]
The article deals with the TBE methodology in teaching the English language. Mastering a foreign language is always connected with the choice of the appropriate methods of teaching. The experience of teaching the English language given by experts-native speakers is the major factor. Nowadays one of the key issues in this process is its effective introduction and use in the modern programs, including the federal ones. Nowadays a debate about the advantages and disadvantages of foreign and Russian methods of teaching English is still taking place. Traditional methods are widely criticized. Many specialists consider the traditional approaches to learning a foreign language too boring. Training based on traditional methods is considered to take too much time, that is why a lot of students do not complete it. Moreover, it does not give learners an opportunity to "immerse" in the language environment and to overcome the barrier of "inner translation". However, even if this well-reasoned criticism is taken into account, it is impossible to ignore the main advantage of using the traditional methods – gradual acquisition of fundamental, basic knowledge, application of which will be long-term one. As practice shows, the use of traditional approaches and methods in combination with communicative and humanistic ones provides the most effective training.
Текст / Text
[RUS]
Введение В настоящее время не утихают споры по поводу преимуществ…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
Ключевые слова / Keywords
[RUS]
Методические подходы
методика TBE
анализ нужд
поурочное планирование
традиционный коммуникативный и гуманистический методы обучения
исправление ошибок
аспекты языка
[ENG]
Methodological approaches
TBE methodology
needs analysis
lesson planning; traditional
communicative
humanistic methods of training; error correction
language aspects
Библиография / References
[RUS]
  1. Мутаева С.И. Фреймовая семантика супер-аллатива даргинского языка в сопоставлении с предложными конструкциями английского языка // Язык. Словесность. Культура. 2014. № 4. С. 9-23.
  2. Разживина Е.А, Гущина Н.Б. Адаптация учебника New BluePrint Intermediate к федеральной программе в свете гуманистического подхода в обучении английскому языку. URL: http://referat.guru.ua/referat/16378/.
  3. Суггестопедия. Образовательные статьи для учащихся. URL: http:// www. feshouse. com/ catalog/ section/ metodika_obucheniya/ page/ suggestopediya
[ENG]
  1. Mutaeva S.I. (2014) Freimovaya semantika super-allativa darginskogo yazyka v sopostavlenii s predlozhnymi konstruktsiyami angliiskogo yazyka [Frame semantics of one of the cases (super-allativ) of the Dargin language (one of the major Dagestan languages) compared with prepositional constructions of the English language]. Yazyk. Slovesnost'. Kul'tura [Language. Philology. Culture], 4, pp. 9-23.
  2. Razzhivina E.A., Gushchina N.B. Adaptatsiya uchebnika "New BluePrint Intermediate" k federal'noi programme v svete gumanisticheskogo podkhoda v obuchenii angliiskomu yazyku [Adaptation of the textbook "New BluePrint Intermediate" to the federal program in the light of a humanistic approach to teaching English]. Guru.ua. Available from: http://referat.guru.ua/referat/16378/ [Accessed 25/12/14].
  3. Suggestopediya. Obrazovatel'nye stat'i dlya uchashchikhsya [Suggestopedia. Educational articles for students]. Feshouse.com. Available from: http:// www. feshouse. com/ catalog/ section/ metodika_obucheniya/ page/ suggestopediya [Accessed 06/08/14].
Файлы / Files2-kurbakova.pdf
Для цитирования / For citation
[RUS]
Курбакова М. А. Методика TBE в преподавании английского языка // Педагогический журнал. 2015. № 1-2. С. 21-29.
[ENG]
Kurbakova M.A. (2015) Metodika TBE v prepodavanii angliiskogo yazyka [TBE methodology in teaching the English language]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 1-2, pp. 21-29.

Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 1-2`2015, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.