Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням дошкольного и школьного образования)
[ENG]
Theory and methods of teaching (on areas and levels of pre-school and school education)
|
Страницы / Pages | 10-20 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 372.881.111.1 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Особенности обучения английскому языку в школах Японии[ENG]
Peculiarities of teaching the English language in Japanese schools |
Авторы / Authors |
[RUS]
Волосова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Английский язык является одним из самых востребованных языков в мире. Его обучению уделяют большое внимание во многих странах. Однако в различных странах существуют свои подходы к обучению. В представленной статье рассматриваются вопросы обучения английскому языку в Японии. Раскрываются особенности обучения, используемые методики, а также их эффективность при обучении говорению на английском языке. Делается вывод о том, что используемые методики не всегда отвечают потребностям практики в обучении говорению на английском языке. Предлагается учесть выявленные недостатки прямого метода, метода Пальмера и аудиолингвального метода при обучении английскому языку, а также шире использовать иные методы обучения говорению.
[ENG]
The article studies the peculiarities of teaching the English language in Japanese schools. English is one of the most popular languages in the world. Great attention is paid to English language teaching in many countries. However, different approaches to teaching exist in different countries. The article examines the peculiarities of English language teaching, teaching methods used in Japan and their effectiveness. The methods used for teaching English in Japanese schools have been studied and the following conclusions have been drawn: 1) Japanese teachers tend to focus their and, therefore, pupils' attention on English grammar; 2) there is a lack of language immersion: if a child understands what the teacher has said, but cannot build a sentence in English, he / she can speak Japanese; 3) during lessons, much attention is paid to reading (pupils read all together, repeating a text after their teacher), memorizing new words, translating sentences, texts and dialogues. Most methods used in Japanese schools are not aimed at teaching pupils how to speak English. The author of the article suggests taking into account the revealed disadvantages of the direct method, Harold Palmer's method and audiolingual method, as well as using other methods with a view to developing pupils' speaking skills.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Английский язык в современном мире является…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Прямой метод
метод Пальмера аудиолингвальный метод говорение грамматика [ENG]
Direct method
Harold Palmer's method audiolingual method speaking grammar |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 1-volosova.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Волосова М.В. Особенности обучения английскому языку в школах Японии // Педагогический журнал. 2015. № 1-2. С. 10-20.
[ENG]
Volosova M.V. (2015) Osobennosti obucheniya angliiskomu yazyku v shkolakh Yaponii [Peculiarities of teaching the English language in Japanese schools]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 1-2, pp. 10-20.
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 1-2`2015, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено