Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика профессионального образования
[ENG]
Theory and methods of professional education
|
Страницы / Pages | 18-27 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 378 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Роль новых педагогических технологий в профессиональном самоопределении учащихся инженерных специальностей вузов[ENG]
The role of new pedagogical technologies in professional self-determination of engineering students |
Авторы / Authors |
[RUS]
Ерёменко
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Актуальность выбранной темы обусловлена необходимостью притока учащихся инженерных специальностей вузов на производственные предприятия. К выбору профессиональной ориентации необходимо подходить в школьные годы с усилением интеграции образовательных и предметных областей. Соответственно, педагогическое сопровождение самоопределения учащихся инженерных специальностей должно складываться из ряда инновационных направлений образовательной деятельности.
[ENG]
The article explores the role of new pedagogical technologies in professional self-determination of engineering students. The rationale for the study is based on a growing shortage of engineering personnel that industrial enterprises face. The authors of the article point out the significance of professional orientation in schools and the importance of providing pedagogical support for professional self-determination of engineering students. According to the authors, such pedagogical support in Russian schools should be comprised of a number of innovative areas of educational activities: strengthening the integration of education and subject areas with extracurricular practice relating to socio-professional self-determination of pupils; focusing on the consolidation of efforts with industrial enterprises and educational institutions; ensuring relevant training of pupils on the basis of variability with due regard to individual routes chosen by them; providing education in accordance with students' interests, inclinations and abilities, as well as labour market needs; providing psychological and pedagogical assistance to teachers during the process of their reorientation from mentoring activities to being facilitators. The authors of the article believe that developing these innovative areas of educational activities will help to solve the problem of a shortage of engineers in Russia.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Своевременное реагирование на востребованность на рынке труда…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Учащиеся
специалисты инженерные кадры профессиональная ориентация интеграция образовательных программ педагогическое сопровождение информационные системы [ENG]
Students
professionals engineers professional orientation integration of educational programs educational support information systems |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 2-eremenko-lvova.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Ерёменко Л.Н., Ерёменко М.В., Львова И.В. Роль новых педагогических технологий в профессиональном самоопределении учащихся инженерных специальностей вузов // Педагогический журнал. 2015. № 3. С. 18-27.
[ENG]
Eremenko L.N., Eremenko M.V., L'vova I.V. (2015) Rol' novykh pedagogicheskikh tekhnologii v professional'nom samoopredelenii uchashchikhsya inzhenernykh spetsial'nostei vuzov [The role of new pedagogical technologies in professional self-determination of engineering students]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 3, pp. 18-27.
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 3`2015, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено