Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Статья «Применение хабовой модели организации авиационных перевозок в Российской Федерации: возможности и ограничения применения»

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Конференции

Архивные данные статьи Смирнова О.А.

Выходные данные научной статьи

Раздел
[RUS]
Инновационные методы развития систем управления
Страницы 66-71
Тип [RAR] – Научная статья
Коды [УДК] 338.47
Заглавие
[RUS]
Применение хабовой модели организации авиационных перевозок в Российской Федерации: возможности и ограничения применения
[ENG]
Application of a HUB model of organization of air transportation in the Russian Federation: possibilities and limitations
Авторы
[RUS]
Смирнов
Олег Аркадьевич
Московский финансово-промышленный университет «Синергия»
Кандидат физико-математических наук
[ENG]
Smirnov
Oleg Arkad'evich
Moscow University of Industry and Finance "Synergy"
PhD (physic-mathematical sciences)
Аннотация
[RUS]
В данной работе анализируются подходы к определению показателей, характеризующих хабовую модель организации авиационных перевозок по отношению к существующему уровню развития авиационных перевозок в Российской Федерации. В частности, в работе предлагаются критерии отнесения аэропортов к хабам национального значения.
[ENG]
The work studies the current state of formation of hub systems of air transportation with reference to one aviation mode realizes concentration of regional flights and their distribution over directions on long-distance or international ways. At the present time in the Russian Federation has been formed one big transfer group – Moscow (air-ports DME, SVO, Vnukovo). In order to fetch out the potential national hubs a metric was developed which included attitude to regional and trunk lines and position of passenger throughput on regional and trunk lines. As a result of the research of the transport statistics nearly 10 potential hubs in various constituent territories of the Russian Federation were detected: in North-West federal district (Kaliningrad, Saint-Petersburg), Ural federal district (Yekaterinburg, Tyumen, Surgut), Siberian federal district (Irkutsk, Krasnoyarsk, Nizhnevartovsk) and Far Eastern federal district (Khabarovsk, Vladivostok). The work also shows that the limitation of this approach are optional transformations of the market conduct of a base airport's airline as when forming exponents it was assumed that there were equability in rendering of airport slots for air-companies present at the air-port.
Текст
[RUS]
Введение Воздушное сообщение в Рос...
Ключевые слова
[RUS]
Mеждународные и региональные хабы
авиационные перевозки
экономика воздушного хозяйства
развитие транспортных систем
[ENG]
International and regional hubs
air transportation
economics of air management
development of transport systems
Ссылки
  • Kapur A. Airport Infrastructure: The Emerging Role of the Private Sector. – Washington: World Bank, 1995. – 78 p.
  • Micco A., Serebrisky T. Infrastructure Competition Regimes and Air Transport Costs: Cross-Country Evidence. – Washington: Inter-American Development Bank, 2004. – 38 p.
  • Pardo G.V. Airport Concessions in Colombia: An Overview and Perspectives// Aviation Strategies. – Montreal: International Civil Aviation Organization, 2003. – Pp. 50-52.
Файлы 4-smirnov.pdf

Выходные данные журнала «Экономика: вчера, сегодня, завтра», в котором размещена статья.