Раздел |
[RUS]
3. Профессиональное образование |
Страницы | 102-108 |
---|---|
Тип | [RAR] – Научная статья |
Коды | [УДК] 378.012.034 |
Заглавие |
[RUS]
Структурно-процессуальная модель актуализации профессионально-этического потенциала студента в процессе профессиональной подготовки[ENG]
Structural and procedural model of actualization of professional and ethic potential of the student in process of vocational training |
Авторы |
[RUS]
ИгнатоваВалентина ВладимировнаСибирский государственный технологический университет
Доктор педагогических наук
[ENG]
IgnatovaValentina VladimirovnaSiberian State Technological University
Doctor of Pedagogics
[RUS]
ШендельТатьяна ВладимировнаСибирский государственный технологический университет
Старший преподаватель
[ENG]
Shendel'Tat'yana VladimirovnaSiberian State Technological University
Senior lecturer
|
Аннотация |
[RUS]
Конкретизировано содержание понятия «профессионально-этический потенциал студента». Раскрыта педагогическая сущность понятия «актуализация профессионально-этического потенциала студента». Обозначены стратегические условия актуализации профессионально-этического потенциала студента, реализующиеся последовательно-поэтапно в процессе профессиональной подготовки. Разработана структурно-процессуальная модель актуализации профессионально-этического потенциала студента, дано ее описание.
[ENG]
The research concretely defines the content of concept "professional and ethic potential of the student". The authors reveal pedagogical essence of concept "actualization" is revealed. That allows making more exact the process of actualization of student's professional and ethic potential, which has a straight connection with the realization of pedagogical strategies in process of vocational training. The authors separate the strategic conditions of actualization of student's professional and ethic potential: enrichment of student's knowledge in the process of vocational training, reflection of the value of content of professional and ethic potential by student, initiation of student into the activity on the development of professional and ethic behavior's examples and rules of their existence, which are realized sequentially phased in the course of student's vocational training. The study builds the developed structural and procedural model of actualization of student's potential and its description. It allows defining the features of organization of vocational training of students with their orientation on the actualization of professional and ethic potential.
|
Текст |
[RUS]
Введение Профессионально-этическ...
|
Ключевые слова |
[RUS]
Актуализация профессионально-этического потенциала студента
педагогические стратегии
стратегические условия
структурно-процессуальная модель
[ENG]
Actualization of professional and ethical potential of students
pedagogical strategies
strategic terms
structural and procedural model
|
Ссылки |
|
Файлы | 8-ignatova.pdf |
Выходные данные журнала «Педагогический журнал», в котором размещена статья.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено