Раздел |
[RUS]
1. Актуальные проблемы образования |
Страницы | 18-38 |
---|---|
Тип | [RAR] – Научная статья |
Коды | [УДК] 371.334 |
Заглавие |
[RUS]
Ценностный мир и субъектные стратегии в проекте “Педагогические диалоги”[ENG]
World of values and subjective strategies in the project "Pedagogic Dialogues" |
Авторы |
[RUS]
Горшкова
|
Аннотация |
[RUS]
В статье представлен инновационный проект «Педагогические диалоги», призванный моделировать в образовательном учреждении постоянно изменяющиеся, спонтанно возникающие и неповторимые ситуации взаимодействия субъектов образования.
[ENG]
The article presents the innovative project "Pedagogic Dialogues". The goal of the project is to develop modeling and constantly changing, spontaneous and unique situations that occur in the process of interaction of the subjects of education. The dialogue as a contradictory form of intersubjective interaction is viewed in the context of expecting social trends and taking into account the manifestation of an axiological potentials of pedagogue and student. Pedagogic dialogues are actualized as a wholesome integrated form of diagnostics and modeling of a polysubjective educational space, the process of a free and responsible decision making with the goal of creating innovative products resulting from joint activity. The text of the article is enriched with the factual material obtained in the course of an experimental approbation of pedagogic dialogues at various educational platforms, reflects the result of a spontaneous, live and unique interaction of the educational process.
|
Текст |
[RUS]
Введение В статье раскрывается соц...
|
Ключевые слова |
[RUS]
Педагогический диалог
диалоговое образование полисубъектное образовательное пространство гуманистическое взаимодействие гуманитарная среда диалогические отношения межсубъектное сотрудничество [ENG]
Pedagogic dialogue
dialogic education polysubjective educational space humanistic interaction humanities' environment dialogic relations intersubjective cooperation |
Ссылки |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы | 2-gorshkova.pdf |
Выходные данные журнала «Педагогический журнал», в котором размещена статья.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено