Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Статья «Интерактивные игры-задания на пропедевтическом этапе формирования исследовательской компетентности старших подростков на уроках внеклассного чтения» / Article "Interactive games-tasks at a propaedeutic stage of the formation of research competence of senior teenagers at home reading lessons"

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Подбор оппонентов

Архивные данные статьи Кузнецова И.В. / Archival data of the article written by Kuznetsova I.V.

Выходные данные научной статьи / Article output data

Раздел / Sectional title
[RUS]
Современные технологии обучения
[ENG]
Modern educational technologies
Страницы / Pages 48-60
Тип / Type [RAR] – Научная статья
Коды / Numbers [УДК] 371
Заглавие / Title
[RUS]
Интерактивные игры-задания на пропедевтическом этапе формирования исследовательской компетентности старших подростков на уроках внеклассного чтения
[ENG]
Interactive games-tasks at a propaedeutic stage of the formation of research competence of senior teenagers at home reading lessons
Авторы / Authors
[RUS]
Кузнецова
Ирина Владимировна
Учитель средней школы,
Рыбно-Слободская средняя общеобразовательная школа № 2
[ENG]
Kuznetsova
Irina Vladimirovna
Teacher,
Rybnoslobodskii secondary school No. 2
Аннотация / Abstract
[RUS]
В статье рассмотрен опыт использования интерактивных игр-заданий на подготовительном этапе формирования исследовательской компетентности подростков на примере материала уроков внеклассного чтения.
[ENG]
The article is dedicated to the description of experience of use of interactive games-tasks at a preparatory stage of formation of research competence of teenagers. The author shows the technique on an example of lessons of home reading of introduction (information) type.
The author is disturbed by the weakened interest of children to fiction, to reading as a whole, considering that a way to solve this issue is in wide home reading, constant support on individual reader's experience of pupils, account of their reader's interests, creation of system of independent research tasks that reserve the literary formation, which use can give a positive effect. The author also pays attention that home reading lessons as possible promote the development of pupils search activities. Home reading unlike an ordinary lesson assumes ample opportunities for creative thought both teacher and pupils.
Текст / Text
[RUS]
Введение Бурный рост информационного потока и развитие...
Ключевые слова / Keywords
[RUS]
Элементы исследовательской деятельности
интерактивные игры-задания
уроки внеклассного чтения
уроки информационного типа
исследовательская компетентность
[ENG]
Elements of research activity
interactive games-tasks
home reading lessons
lessons of information type
research competence
Ссылки / References
[RUS]
  1. Савенков А.И. Содержание и организация исследовательского обучения школьников. – М.: Сентябрь, 2003. – 204 с.
  2. Толстая Т.Н. Река Оккервиль. – М.: Подкова, 2004. – 464 с.
[ENG]
  1. Savenkov, A.I. (2003), The content and organization of pupils inquiry-based learning [Soderzhanie i organizatsiya issledovatel'skogo obucheniya shkol'nikov], Sentyabr', Moscow, 204 p.
  2. Tolstaya, T.N. (2004), Okkervil river [Reka Okkervil'], Podkova, Moscow, 464 p.
Файлы / Files 3-kuznetsova-irina-vladimirovna.pdf

Выходные данные журнала «Педагогический журнал», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article