Article output data
Страницы / Pages | 49-72 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 37.02 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Методические рекомендации для педагогов дополнительного образования по руководству детским объединением[ENG]
Methodological recommendations for supplementary education teachers on the direction of children's association |
Авторы / Authors |
[RUS]
Подрезов
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Автором настоящих рекомендаций предложена система работы педагога дополнительного образования по руководству детским объединением, соответствующая минимально необходимым (базовым) требованиям к данному виду деятельности, в соответствии с существующими нормативно-правовыми актами органов управления образованием и учреждений дополнительного образования (на примере МБУДО ДЮЦ «Юность» ЩМР МО). Приведены примерные образцы необходимой педагогической документации, с указанием оптимальных сроков ее подготовки и оформления, раскрыты сущность и особенности руководства детским объединением и подробно рассмотрены основополагающие направления данной работы.
[ENG]
Methodological recommendations are addressed to employees of additional education of children and represent the author's, based on own experience (in the Municipal Budgetary Institution for Supplementary Education the Children and Youth Centre "Yunost" of the Shchyolkovsky municipal district of the Moscow region) research aimed at systematization and generalization of the requirements applicable to supplementary education teachers on the direction of children's association and the formation of holistic representation about the features of this work in accordance with current regulatory and legal rules in the field of educational activities.
The author suggests the system and reveals the essence of activities of the supplementary education teachers on the direction of children's association, provides basic terminology used in teaching practice.
An important component of the recommendations are examples of major types of pedagogical documentation, which make it possible to express the results of educational activities at all stages (planning, organization, control, analysis), indicating their role, timeframes for formation, training and place in the system of supplementary education teachers' activities.
Recommendations will be useful for practical application in the work of both teachers and heads of educational institutions of supplementary education of children. Due to lack of rigorous regulations, uniquely determining the activities of the teacher of supplementary education, they are relevant and represent a significant step in the compilation of management principles on the direction of children's association at all stages of such activities.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Руководство детским объединением является одним из…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Руководство детским объединением
методические рекомендации педагог дополнительного образования детское объединение [ENG]
Children's association direction
methodical recommendations supplementary education teacher children's association |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 5-podrezov.pdf |
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 1-2`2014, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено