Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Научная статья по педагогике «Хореография как средство эстетического воспитания младших школьников»

Article "Choreography as a means of aesthetic education of younger students"

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Информация
Подбор оппонентов

Архивные данные статьи по педагогическим наукам, Зозуля Е.В.

Archival data of the article written by Zozulya E.V.

Выходные данные научной педагогической статьи

Article output data

Страницы / Pages 73-82
Тип / Type [RAR] – Научная статья
Коды / Numbers [УДК] [373.31:792.8] : 37.036
Заглавие / Title
[RUS]
Хореография как средство эстетического воспитания младших школьников
[ENG]
Choreography as a means of aesthetic education of younger students
Авторы / Authors
[RUS]
Зозуля
Екатерина Владимировна
Аспирантка кафедры теории и методики профессионального образования,
Xарьковский национальный педагогический университет им. Г.С. Сковороды
[ENG]
Zozulya
Ekaterina Vladimirovna
Postraduate student of the Department of Theory and Methods of Vocational Education,
Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda
Аннотация / Abstract
[RUS]
В статье освещается и обосновывается эстетическе воспитания учеников начальных классов в процессе хореографической деятельности. Приведены примеры как искусство хореографии имеет значительные возможности в воспитании вообще и в эстетическом воспитании младших школьников. Показано как необходимо привлечение детей к обучению танцам. Выделены средства эстетического воспитания младших школьников, а именно раскрыты возможности хореографии, как одного из средств эстетического воспитания.
[ENG]
The article highlights and substantiates the aesthetic education of primary school students in the process of choreographic activities. In accordance with the purpose of the work, based on the analysis of historical and pedagogical literature, the author reveals a scope of choreography as a means of aesthetic education of younger students.
The used methods are as follows: theoretical, general scientific – analysis, classification of historical and pedagogical sources, materials of periodicals of the period studied, historical – chronological.
The article provides an analysis of current scientific publications, which led to the conclusion that the issue of "choreography as a means of aesthetic education of children" has not yet received proper scientific apprehension. The materials on the significant opportunities of the art of choreography in education in general and aesthetic education of younger students shall be regarded. It is indicated on the necessity to attract children to learn dancing, allocated the means of aesthetic education of younger students, namely, expounded the possibilities of choreography as a means of aesthetic education.
As a result, this article concludes that choreography activities are of a great importance for aesthetic development of children. Children begin to feel the aesthetics of behavior in daily life; smartness and politeness become an accepted standard of behavior. Choreography as a means of aesthetic education is of great importance in the aesthetic development of younger students, since the art of dancing instills love of beauty.
Текст / Text
[RUS]
Введение В современном мире хореографическое искусство…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
Ключевые слова / Keywords
[RUS]
Эстетическое воспитание
младшие ученики
процесс
обучение хореографии
[ENG]
Aesthetic education
younger students
process
choreography learning
Библиография / References
[RUS]
  1. Барабаш О.В. Організація хореографічного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах // Научные интернет-конференции. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://intkonf.org/barabash-ov-organizatsiya-horeografichnogo-vihovannya-v-zagalnoosvitnih-navchalnih-zakladah/
  2. Гончаренко Ю.В. Естетичне виховання учнів початкових класів у процесі хореографічної діяльності: Автореф. дисс. … к. пед. н. – Луганськ: Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, 2009. – 20 с.
  3. Горідько О.О. Хореографія як засіб естетичного виховання // КУКiM. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kukim.org/articles/horeografiya-yak-zasib-estetichnogo-vihovannya
  4. Громов Ю.И. Воспитание танцем. – СПб.: СПбГУП, 2004. – 210 с.
  5. Лозова В.І., Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання: навч. посібник для студентів пед. навч. закладів. – Харків: ХДПУ, 1997. – 338 с.
  6. Максимюк С.П. Педагогіка: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2005. – 667 с.
  7. Пуртурова Т.В., Беликова А.Н., Кветная О.В. Учите детей танцевать: Учебное пособие для студентов учреждений среднего профессионального образования. – М.: Владос, 2003. – 256 с.
  8. Хореография в общеобразовательной школе // ГенДокс – учебные материалы. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://gendocs.ru/v15816/?cc=1
[ENG]
  1. Barabash, O.V., "Organization of choreographic education in comprehensive schools" ["Organіzatsіya khoreografіchnogo vikhovannya v zagal'noosvіtnіkh navchal'nikh zakladakh"], Scientific Online Conferences, available at: http://intkonf.org/barabash-ov-organizatsiya-horeografichnogo-vihovannya-v-zagalnoosvitnih-navchalnih-zakladah/
  2. "Choreography in secondary school" ["Khoreografiya v obshcheobrazovatel'noi shkole"], GenDoks – scientific materials, available at: http://gendocs.ru/v15816/?cc=1
  3. Goncharenko, Yu.V. (2009), Aesthetic education of primary school children in the process of choreography activities: Author's thesis [Estetichne vikhovannya uchnіv pochatkovikh klasіv u protsesі khoreografіchnoї dіyal'nostі: Avtoref. diss. … k. ped. n.], Skhіdnoukraїns'kii natsіonal'nii unіversitet іm. V. Dalya, Lugansk, 20 p.
  4. Gorіd'ko, O.O., "Choreography as a means of aesthetic education" ["Khoreografіya yak zasіb estetichnogo vikhovannya"], KUKiM, available at: http://kukim.org/articles/horeografiya-yak-zasib-estetichnogo-vihovannya
  5. Gromov, Yu.I. (2004), Dance education [Vospitanie tantsem], SPbGUP, St. Petersburg, 210 p.
  6. Lozova, V.І., Trotsko, G.V. (1997), Theoretical foundations of education and training: study guide for students of pedagogical institutions [Teoretichnі osnovi vikhovannya і navchannya: navch. posіbnik dlya studentіv ped. navch. zakladіv], KhDPU, Kharkіv, 338 p.
  7. Maksimyuk, S.P. (2005), Pedagogy: study guide [Pedagogіka: Navchal'nii posіbnik], Kondor, Kiev, 667 p.
  8. Purturova, T.V., Belikova, A.N., Kvetnaya, O.V. (2003), Teach children to dance: study guide for students of secondary vocational education [Uchite detei tantsevat': Uchebnoe posobie dlya studentov uchrezhdenii srednego professional'nogo obrazovaniya], Vlados, Moscow, 256 p.
Файлы / Files 6-zozulya.pdf

Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 1-2`2014, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.