Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням дошкольного и школьного образования)
[ENG]
Theory and methods of teaching (on areas and levels of pre-school and school education)
|
Страницы / Pages | 30-43 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 373.31 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Применение нетрадиционных инновационных технологий на уроке математики в первом классе[ENG]
Application of non-traditional innovative technologies at math lesson in the first class |
Авторы / Authors |
[RUS]
Зарубина
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Статья посвящена проблеме развития у детей непроизвольного внимания на уроках при помощи нетрадиционных инновационных технологий.
Ее целью является показать, что непроизвольное внимание становится особенно концентрированным и устойчивым тогда, когда учебный материал отличается наглядностью, яркостью, игрой, вызывает у младших школьников эмоциональное восприятие. – «Память становится мыслящей» – Д.Б. Альконин. Внимание становится произвольным. Формируется интерес к содержанию учебной деятельности, приобретению знаний.
И вторая цель – показать большие возможности метода опережения в учебном процессе. Метод опережения формирует стойкое активное отношение к изучаемому материалу, помогает формировать у учащихся средства УДЕ.
[ENG]
The article deals with the application of innovative non-traditional technologies during the math lessons in the first class. The aim of the work is to demonstrate the techniques of advancing and commenting designed by S.N. Lysenkova and its role in the learning process. The development of children' involuntary attention was demonstrated on the material that is sophisticated for the first grade pupils: introduction of multiplace numbers. For this was concocted a tale about young inhabitants of the kingdom named Numberland. The kids willingly tell this tale, play, sing songs, remembering such complex concepts as a "unities", "tens", "hundreds", "thousands", etc. The material presented to the child in the form of a game is easy to understand, arouses interest in learning, reveals its creative potential. It can be concluded that the work on this method, starting from the first class, is appropriate to combine with the learning of addition and subtraction both simple and multiple numbers by analogy. Likewise, saving the study time, it is useful to study the multiplication and division in the range of 100, 1000, 10000. The educational material may be grouped and presented in blocks. Consequently, a lot of time is saved to rehearse, solve tasks etc.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Перед нашими детьми стоит очень важная задача…
[ENG]
Introduction Our children face very important task…
________________
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике) |
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Нетрадиционные инновационные технологии
метод опережения игра за малое количество времени сделать как можно больше развитие мышления потенциал ребенка велик [ENG]
Non-traditional innovative technologies
advance method game for short time to do as much as possible thinking development great child's potential |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 2-zarubina.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Зарубина О.И. Применение нетрадиционных инновационных технологий на уроке математики в первом классе // Педагогический журнал. – 2014. – № 4. – С. 30-43.
[ENG]
Zarubina, O.I. (2014) Primenenie netraditsionnykh innovatsionnykh tekhnologii na uroke matematiki v pervom klasse [Application of non-traditional innovative technologies at math lesson in the first class]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 4, pp. 30-43 (In Russian).
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 4`2014, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено