Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням дошкольного и школьного образования)
[ENG]
Theory and methods of teaching (on areas and levels of pre-school and school education)
|
Страницы / Pages | 25-33 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 373.21 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Использование системы музыкально-ритмических упражнений для развития слуховой памяти и внимания у детей старшего дошкольного возраста на музыкальных занятиях[ENG]
Using the musical and rhythmic exercises for the development of auditory memory and attention in preschool children |
Авторы / Authors |
[RUS]
Скурихина
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Увеличение числа детей, имеющих речевые нарушения, ставит перед педагогами дошкольных учреждений ряд задач. Продолжительный опыт доказывает, что при регулярном применении системы музыкально-ритмических упражнений происходит устранение различных нарушений речи, перевоспитание и устранение речевых нарушений. Использование системы музыкально-ритмических упражнений на музыкальных занятиях в ДОУ позволяет значительно повысить уровень развития слуховой памяти и внимания у детей старшего дошкольного возраста.
[ENG]
Increasing number of children with speech disorders confronts preschool teachers a number of tasks. Exercises of correctional and recreational nature are relevant and necessary preventive measures of various disorders. Long pedagogical experience shows that regular use of musical and rhythmic exercises brings a qualitative increase in the development of motor functions of all muscle groups, training the correct posture, gait, grace of movement. It also helps to develop motor skills, coordination, spatial representation, agility, strength and endurance. A sense of rhythm, tempo, rhythmic feel, expressiveness, the ability to play music images, rhythmically expressive move, be artistic and creative abilities are developed. Ultimately the elimination of various disorders of speech occurs, in the form of motor abilities development as the basis of education speech; you come to rehabilitation and elimination of speech disorders. Using the musical and rhythmic exercises for music classes in preschool can significantly increase the level of auditory memory and attention in preschool children.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Для того чтобы развитие психических процессов…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Музыка в ДОУ
коррекционная педагогика слуховая память и внимание система музыкально-ритмических упражнений слуховая координация слухо-вокальная координация логоритмика фонетическая ритмика [ENG]
Music in preschool
correctional pedagogy auditory memory and attention the system of musical-rhythmic exercises auditory coordination auditory-vocal coordination logo-rhythmics phonetic rhythm |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 2-skurikhina.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Скурихина Н.Ю. Использование системы музыкально-ритмических упражнений для развития слуховой памяти и внимания у детей старшего дошкольного возраста на музыкальных занятиях // Педагогический журнал. – 2014. – № 6. – С. 25-33.
[ENG]
Skurikhina, N.Yu. (2014) Ispol'zovanie sistemy muzykal'no-ritmicheskikh uprazhnenii dlya razvitiya slukhovoi pamyati i vnimaniya u detei starshego doshkol'nogo vozrasta na muzykal'nykh zanyatiyakh [Using the musical and rhythmic exercises for the development of auditory memory and attention in preschool children]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 6, pp. 25-33 (In Russian).
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 6`2014, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено