Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Экономическая социология и демография
[ENG]
Economic sociology and demography
|
Страницы / Pages | 70-90 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 371.3 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Установки населения Республики Северная Осетия-Алания Северокавказского федерального округа Российской Федерации о формировании учебного процесса в средних общеобразовательных школах[ENG]
Preferences of North Ossetia-Alania republic population (North-Caucasian federal district, Russian Federation) concerning educational process formation in secondary schools |
Авторы / Authors |
[RUS]
Дзуцев
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Данная статья написана по материалам социологического исследования на тему: «Установки населения республики Северная Осетия-Алания Северокавказского федерального округа Российской Федерации о формировании учебного процесса в средних общеобразовательных школах», проведенного в апреле-мае 2013 года кафедрой социологии и социальных процессов Северо-Осетинского государственного университета им. К.Л. Хетагурова.
[ENG]
This article is based on sociological research on the topic: "Preferences of the population of North Ossetia-Alania republic of North-Caucasian federal district of the Russian Federation concerning formation of the educational process in secondary schools", carried out in April-May 2013 by the the Department of sociology and social processes of the North Ossetian State University named after K.L. Khetagurov. More than half of respondents (69.8%) estimate the quality of the educational process negatively and argued their answer as following: "pupils are overloaded, many lessons" (29.1%), "not enough clubs" (19.0%), "children do not need 6 day workweek" (21.7%). Modern pupils are not able to comprehend the material contained in the programs. As a result, they are not able to perform elementary operations: read the text to understand its meaning; they can remember, but not always understand. As a result, Russian school is almost at the bottom of the list of international research achievements of pupils, briefly PISA. Since 2009, the сentralized testing is the only form of final examination in secondery schools and the basic form of the entrance exams. The majority of respondents (56.5%) are negative for the сentralized testing, regardless of place of residence (urban / rural). The main disadvantage of the exam is considered formal verification of students' knowledge and the loss of traditions of the Russian school teacher downgrade the individual characteristics of the student. Parents have more than before, to pay for tuition and additional paid classes in the schools themselves.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Одним из главных процессов, составляющих целостный педагогический…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по политологии)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Образование
качественное образование современная школа новые стандарты образования организация учебного процесса обучение интерес качество знаний экономическое развитие социум модернизация глобализация [ENG]
Education
quality education modern school new standards of education training process training interest knowledge quality economic development society modernization globalization |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 5-dzutsev-chikhtisov.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Дзуцев Х.В., Чихтисов Р.А. Установки населения Республики Северная Осетия-Алания, Северокавказского федерального округа Российской Федерации о формировании учебного процесса в средних общеобразовательных школах // Теории и проблемы политических исследований. – 2014. – № 5. – С. 70-90.
[ENG]
Dzutsev, Kh.V., Chikhtisov, R.A. (2014) Ustanovki naseleniya Respubliki Severnaya Osetiya-Alaniya Severokavkazskogo federal'nogo okruga Rossiiskoi Federatsii o formirovanii uchebnogo protsessa v srednikh obshcheobrazovatel'nykh shkolakh [Preferences of North Ossetia-Alania republic population (North-Caucasian federal district, Russian Federation) concerning educational process formation in secondary schools]. Teorii i problemy politicheskikh issledovanii [Theory and Problems of Political Studies], 5, pp. 70-90 (in Russian).
|
Архивные данные журнала по политологии № 5 за 2014 год «Теории и проблемы политических исследований», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Theories and Problems of Political Studies", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено