Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Педагогическая психология
[ENG]
Educational psychology
|
Страницы / Pages | 74-81 |
---|---|
Тип / Type | [BRV] – Рецензия |
Коды / Numbers | [УДК] 159.9:37.015.3 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Проблемы рефлексивной психологии и научного обеспечения инновационного образования[ENG]
Problems of reflexive psychology and scientific basis for innovative education |
Авторы / Authors |
[RUS]
Дубровина
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Статья представляет собой развернутую рецензию на монографию И.Н. Семенова «Рефлексивная психология инновационного образования» (М.: Наследие ММК, 2013). Автор вводит исследование И.Н. Семенова в контекст современной психологической науки, уточняет место книги в психологическом дискурсе.
[ENG]
The article presents a detailed review of the monograph by I.N. Semenov, "Reflexive psychology of innovative education" (Moscow: Nasledie, 2013). The author introduces Semenov's research of in the context of modern psychology, defines the book's place in a psychological discourse. The book is devoted to actual problems of theoretical study and reflection of reflexive and psychological support in innovative education from the standpoint of research approach, developed by the scientific school of I.N. Semenov, the winner of the Prize of the President of the Russian Federation in the field of education, professor at the Higher School of Economics. This monograph is a significant contribution to contemporary theory of a man and psychological-pedagogical theory. This book is of great interest to specialists in the field of philosophy and methodology of praxeology and humanities, psychology and acmeology, reflection and culture, pedagogy and higher vocational education and management.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Эффективность развития образования определяется…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по психологии)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Психология
рефлексика рефлексивная психология акмеология история психологии человекознание поликультурное образование непрерывное образование [ENG]
Psychology
reflexion reflexive psychology acmeology history of psychology theory of a man multicultural education continuing education |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 3-dubrovina.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Дубровина И.В. Проблемы рефлексивной психологии и научного обеспечения инновационного образования // Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования. – 2014. – № 6. – С. 74-81.
[ENG]
Dubrovina, IV. (2014) Problemy refleksivnoi psikhologii i nauchnogo obespecheniya innovatsionnogo obrazovaniya [Problems of reflexive psychology and scientific basis for innovative education]. Psikhologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya [Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches], 6, pp. 74-81 (In Russian).
|
Архивные данные психологического журнала № 6 за 2014 год «Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Psychology. Historical-critical Reviews and Current Researches", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено