Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика профессионального образования
[ENG]
Theory and methods of professional education
|
Страницы / Pages | 51-68 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 378 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Роль профессионально-ориентированной среды в формировании языковой личности студентов в вузе[ENG]
The role of professionally-oriented environment in the formation of the linguistic personality of a student in a higher education institution |
Авторы / Authors |
[RUS]
Иванова
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
В статье рассматривается понятие профессиональной языковой личности, ее структура, а также роль, которую играет в ее формировании профессионально-ориентированная образовательная языковая среда. Особое внимание уделяется использованию профессионально-ориентированного подхода к формированию языковой личности в вузе, поскольку общая профессионализация языковой личности начинается с приобщения студентов к профессиональному дискурсу. Профессионально-ориентированная образовательная среда рассматривается как основной фактор формирования профессиональной языковой личности студентов в вузе, который способствует развитию у студентов специальных речевых навыков, а также специфического профессионального мышления.
[ENG]
The article explores the concept of professional linguistic personality and its structure. It also identifies the role that the professionally-oriented learning environment plays in the formation of such personality. Special attention is paid to using a professionally-oriented approach to the formation of the linguistic personality of a student in a higher education institution because the overall professionalization of the linguistic personality of a student begins with familiarization with the so-called professional discourse. Professionally-oriented learning environment is considered to be the major factor in the formation of professional linguistic personality of a student during his studying in a higher education institution as it promotes the development of special language skills in students, as well as specific professional thinking. In addition to this, it forms a basis for the so-called communicative competence. All of this is a solid foundation for achievement of professional goals, as well as development of professional skills. The author of the article points out that studying the phenomenon of professional linguistic personality and its attributive features, as well as searching for ways of its formation through creation of professionally-oriented language environment are important tasks for modern professional education.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение В современных реалиях готовность к адекватному общению с коллегами…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Языковая личность
профессионально-ориентированная обучающая среда профессиональный дискурс [ENG]
Linguistic personality
professionally-oriented learning environment professional discourse |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 3-ivanova-yuliya.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Иванова Ю.Н. Роль профессионально-ориентированной среды в формировании языковой личности студентов в вузе // Педагогический журнал. 2015. № 4-5. С. 51-68.
[ENG]
Ivanova Yu.N. (2015) Rol' professional'no-orientirovannoi sredy v formirovanii yazykovoi lichnosti studentov v vuze [The role of professionally-oriented environment in the formation of the linguistic personality of a student in a higher education institution]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 4-5, pp. 51-68.
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 4-5`2015, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено