Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Теория и методика профессионального образования
[ENG]
Theory and methods of professional education
|
Страницы / Pages | 9-17 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 378.14.015.62 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Социальный аспект профессиональной подготовки будущего бакалавра в условиях реализации Федеральных государственных образовательных стандартов[ENG]
The social aspect of professional training of bachelor's degree students in the conditions of realization of the Federal State Educational Standards |
Авторы / Authors |
[RUS]
Ковчина
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Федеральными государственными образовательными стандартами высшего образования установлены требования к результатам освоения основной образовательной программы бакалавриата, которые связаны с навыками сотрудничества и способностью работать в коллективе (команде) в различных социально-профессиональных ситуациях. Анализ ФГОС ВПО и ФГОС ВО по утвержденным направлениям подготовки бакалавров позволил выделить компетенции, отражающие социальный аспект профессиональной подготовки будущего бакалавра, одной из которых является компетенция, направленная на подготовку будущего бакалавра к социальному взаимодействию, формируемому в единстве с нравственной ответственностью будущего бакалавра как социально-профессионального качества.
[ENG]
The article explores the social aspect of professional training of bachelor's degree students in the conditions of realization of the Federal State Educational Standards. The Federal State Educational Standards of Higher Education establish the requirements for the results of mastering the principal bachelor's degree programme, which involves developing collaborative skills and the ability to work as part of a team in different social and professional situations. The analysis of the Federal State Educational Standards of Higher Professional Education and the Federal State Educational Standards of Higher Education for the approved areas of study has allowed of identifying competencies that reflect the social aspect of professional training of bachelor's degree students, one of which is the competence aimed at preparing a bachelor's degree student for social interaction and formation of moral responsibility as a social and professional quality. Reviewing a number of scientific works in psychology and pedagogy has demonstrated the interconnectedness between competencies that reflect aspects of social interaction in the professional sphere and competencies, the development of which implies the acceptance of moral responsibility by a bachelor's degree student. These competencies indicate the need for creating organizational and educational conditions in the process of professional training of bachelor's degree students.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Модернизация и инновационное развитие российского высшего образования…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по педагогике)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Будущий бакалавр
профессиональная подготовка социальная компетентность социальное взаимодействие в профессиональной сфере нравственная ответственность [ENG]
Bachelor's degree student
professional training social competency social interaction in the professional field moral responsibility |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 1-kovchina-saprygina.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Ковчина Н.В., Сапрыгина С.А. Социальный аспект профессиональной подготовки будущего бакалавра в условиях реализации Федеральных государственных образовательных стандартов // Педагогический журнал. 2015. № 3. С. 9-17.
[ENG]
Kovchina N.V., Saprygina S.A. (2015) Sotsial'nyi aspekt professional'noi podgotovki budushchego bakalavra v usloviyakh realizatsii Federal'nykh gosudarstvennykh obrazovatel'nykh standartov [The social aspect of professional training of bachelor's degree students in the conditions of realization of the Federal State Educational Standards]. Pedagogicheskii zhurnal [Pedagogical Journal], 3, pp. 9-17.
|
Выходные архивные данные издания «Педагогический журнал» за 3`2015, в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Pedagogical journal", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено