Article output data
Раздел / Sectional title |
[RUS]
Социальная структура, социальные институты и процессы
[ENG]
Social structure, social institutions and processes
|
Страницы / Pages | 14-23 |
---|---|
Тип / Type | [RAR] – Научная статья |
Коды / Numbers | [УДК] 32.019.52 |
Заглавие / Title |
[RUS]
Оценка школьниками средних общеобразовательных школ Республики Северная Осетия-Алания функций репетиционного Единого государственного экзамена[ENG]
Evaluation of the functions of the mock Unified State Examination by secondary school pupils in the Republic of North Ossetia-Alania |
Авторы / Authors |
[RUS]
Дзуцев
|
Аннотация / Abstract |
[RUS]
Данная статья написана по материалам массового опроса «Оценка школьниками средних общеобразовательных школ Республики Северная Осетия-Алания функций репетиционного Единого государственного экзамена», проведенного в апреле 2014 г. Институтом социально-политических исследований РАН и кафедрой социологии и социальных процессов Северо-Осетинского государственного университета им. К.Л. Хетагурова. Объем выборки – 600 человек.
[ENG]
The article presents the results of the large-scale survey "Evaluation of the functions of the mock Unified State Examination by secondary school pupils in the Republic of North Ossetia-Alania" conducted by the Institute of Social and Political Studies of the Russian Academy of Sciences and the Department of sociology and social processes of Khetagurov North Ossetian State University in April of 2014. The sample size is 600 people. The results of the survey have revealed that some pupils misunderstand the true purpose of the mock Unified State Examination, which does not allow them to translate the possibilities into action (firstly, the mock Unified State Examination is aimed at impartial pre-assessment of pupils' knowledge; secondly, it is intended to familiarize pupils with the examination rules and procedures). The authors of the article point out that the requirements for pupils' knowledge are not strict enough and think that this is some kind of recognition of the complete collapse of the education reform and the "new education standards" by the public authorities that are responsible for reforming the sphere of education.
|
Текст / Text |
[RUS]
Введение Для апробации учениками порядка и правил сдачи ЕГЭ…
(Вы можете ознакомиться в файле ПДФ c полным текстом научной статьи по политологии)
|
Ключевые слова / Keywords |
[RUS]
Пробный ЕГЭ
апробация реальные условия добровольное участие проверка знаний процедура и правила экзамена [ENG]
Mock Unified State Examination
testing real conditions voluntary participation knowledge testing examination procedure and rules |
Библиография / References |
[RUS]
[ENG]
|
Файлы / Files | 1-dzutsev-khugaeva.pdf |
Для цитирования / For citation |
[RUS]
Дзуцев Х.В., Хугаева А.А. Оценка школьниками средних общеобразовательных школ Республики Северная Осетия-Алания функций репетиционного Единого государственного экзамена // Теории и проблемы политических исследований. 2015. № 4-5. С. 14-23.
[ENG]
Dzutsev Kh.V., Khugaeva A.A. (2015) Otsenka shkol'nikami srednikh obshcheobrazovatel'nykh shkol Respubliki Severnaya Osetiya-Alaniya funktsii repetitsionnogo Edinogo gosudarstvennogo ekzamena [Evaluation of the functions of the mock Unified State Examination by secondary school pupils in the Republic of North Ossetia-Alania]. Teorii i problemy politicheskikh issledovanii [Theories and Problems of Political Studies], 4-5, pp. 14-23.
|
Архивные данные журнала по политологии № 4-5 за 2015 год «Теории и проблемы политических исследований», в котором размещена статья / Publisher's imprint of the journal "Theories and Problems of Political Studies", which includes the article.
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено