Publisher's imprint
Название журнала / Journal title | Педагогический журнал |
---|---|
ISSN | 2223-5434 |
Дата / Date | 2021 |
Том / Volume | 11 |
Выпуск / Issue | 3A |
Страницы / Pages | 1-255 |
Всего статей / Total articles | 30 |
Table of Contents of the Pedagogical Journal No. 3A, 2021
№ | Название статьи / Article title | Страницы / Pages | Данные / Data |
---|---|---|---|
Общая педагогика, история педагогики и образования / General pedagogics, history of pedagogics and education | |||
1 |
О формировании научного мировоззрения студентов в образовательном процессе вузаБарсукова Надежда Константиновна (Иркутский национальный исследовательский технический университет)
On the formation of scientific worldviews of students in the educational process of the universityNadezhda K. Barsukova (Irkutsk National Research Technical University)
|
7-15 | Статья / Article 1 ► |
Теория и методика обучения и воспитания / Theory and methods of teaching | |||
2 |
Анализ значений определительных местоимений в русском языке и их эквиваленты в персидском языкеЧераги Бахарэ (Независимый исследователь (Исламская Республика Иран, Тегеран))
Сиями Эйдлак Халида (Боджнордский университет (Исламская Республика Иран, Боджнорд))
Analysis of the meanings of determinative pronouns in Russian and their equivalents in PersianBahareh Сheraghi (Independent researcher (Islamic Republic of Iran, Tehran))
Khalida Siyami Eidlak (University of Bojnord (Islamic Republic of Iran, Bojnord))
|
16-23 | Статья / Article 2 ► |
3 |
Обусловленность технологии обучения математике в школе возрастными особенностями учащихсяБрейтигам Элеонора Константиновна (Алтайский государственный педагогический университет)
Кисельников Игорь Васильевич (Алтайский государственный педагогический университет)
Кулешова Ирина Геннадьевна (Алтайский государственный педагогический университет)
Dependence of the technology of teaching mathematics at school by the age characteristics of studentsEleonora K. Breitigam (Altai State Pedagogical University)
Igor' V. Kisel'nikov (Altai State Pedagogical University)
Irina G. Kuleshova (Altai State Pedagogical University)
|
24-39 | Статья / Article 3 ► |
4 |
К вопросу о формировании импровизационно-композиторских умений в классах фортепиано в России и в КитаеЦуй Сяохань (Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена)
On the question of the formation of improvisational and compositional skills in piano classes in Russia and ChinaXiaohan Cui (Herzen State Pedagogical University of Russia)
|
40-47 | Статья / Article 4 ► |
5 |
Об общих концептуальных положениях музыкального образования леворуких учащихся в современном КитаеСинь Фувэнь (Санкт-Петербургский государственный институт культуры)
On the general conceptual provisions of music education of left-handed students in modern ChinaFuwen Xin (Saint Petersburg State Institute of Culture)
|
48-54 | Статья / Article 5 ► |
6 |
Педагогические условия формирования представлений о гостевом этикете у детей старшего дошкольного возраста в дошкольной образовательной организацииХазратова Фируза Вакильевна (Набережночелнинский государственный педагогический университет)
Pedagogical conditions for the formation of guest etiquette in elder preschool childrenFiruza V. Khazratova (Naberezhnye Chelny State Pedagogical University)
|
55-60 | Статья / Article 6 ► |
7 |
Педагогические средства обучения речевому этикету: современный подходМакшат Абдаллах Эмад (Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте РФ)
Pedagogical tools for teaching speech etiquette: a modern approachAbdallakh Emad Makshat (Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration)
|
61-66 | Статья / Article 7 ► |
8 |
Формирование познавательного интереса у школьников начальных классов на примере учебника «Окружающий мир»Дорджиева Виктория Ильинична (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Босхомджиева Елена Дорджиевна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Очирова Светлана Сергеевна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Разумова Оксана Юрьевна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Formation of cognitive interest in primary school students on the example of "The world around us" textbookViktoriya I. Dordzhieva (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
Elena D. Boskhomdzhieva (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
Svetlana S. Ochirova (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
Oksana Yu. Razumova (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
|
67-72 | Статья / Article 8 ► |
9 |
К вопросу об организации социально-культурной деятельности студентов, обладающими опытом вожатской деятельностиМарусяк Дарья Михайловна (Московский педагогический государственный университет)
To the question of the organization of socio-cultural activities of students with experience in leadership activitiesDar'ya M. Marusyak (Moscow Pedagogical State University)
|
73-85 | Статья / Article 9 ► |
10 |
Об актуальных организационных проблемах мини-футбола (футзала) в условиях вузов и предложение авторской современной технологии подготовки в мини-футболе (футзале)Новиков Алексей Владимирович (Пермский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Иванова Инна Евгеньевна (Государственный аграрный университет Северного Зауралья)
Иванова Анна Сергеевна (Государственный аграрный университет Северного Зауралья)
Неверов Владислав Юрьевич (Тюменский индустриальный университет)
Тригуб Вера Викторовна (Тюменский индустриальный университет)
About current organizational problems of mini-football (futsal) in the conditions of universities and proposal of author's modern technology of preparation in mini-football (futsal)Aleksei V. Novikov (Perm Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
Inna E. Ivanova (State Agrarian University of the Northern Trans-Urals)
Anna S. Ivanova (State Agrarian University of the Northern Trans-Urals)
Vladislav Yu. Neverov (Tyumen Industrial University)
Vera V. Trigub (Tyumen Industrial University)
|
86-92 | Статья / Article 10 ► |
11 |
Реализация модели проектной школы как необходимое условие достижения индивидуализации обученияМаковецкая Юлия Геннадьевна (Челябинский институт переподготовки и повышения квалификации работников образования)
Орлова Татьяна Николаевна (Средняя образовательная школа № 135, Снежинск)
Урвачев Михаил Петрович (Средняя образовательная школа № 135, Снежинск)
Implementation of the project school model as a necessary condition for achieving individualization of learningYuliya G. Makovetskaya (Chelyabinsk Institute of Retraining and Advanced Training of Educational Workers)
Tat'yana N. Orlova (Secondary Educational School No. 135, Snezhinsk)
Mikhail P. Urvachev (Secondary Educational School No. 135, Snezhinsk)
|
93-102 | Статья / Article 11 ► |
12 |
Лексические и грамматические трудности перевода профессионально ориентированных текстовБондарева Светлана Евгеньевна (Московский автомобильно-дорожный государственный технический университет)
Романова Юлия Викторовна (Московский автомобильно-дорожный государственный технический университет)
Translation of professionally-oriented texts: lexical and grammatical problemsSvetlana E. Bondareva (Moscow Automobiles and Roads State Technical University (MADI))
Yuliya V. Romanova (Moscow Automobiles and Roads State Technical University (MADI))
|
103-108 | Статья / Article 12 ► |
13 |
Постметодологическая дидактика как эффективное средство педагогического взаимодействияРыбакова Ирина Андреевна (Российский университет дружбы народов)
Игнашина Зоя Николаевна (Финансовый университет при Правительстве Российской Федерации)
Post-methodological didactics as an effective means of pedagogical interactionIrina A. Rybakova (Peoples' Friendship University of Russia)
Zoya N. Ignashina (Financial University under the Government of the Russian Federation)
|
109-121 | Статья / Article 13 ► |
14 |
Направления развития современной библиотеки в высшем учебном заведении в период пандемии Covid-19Чжао Цзюньчэн (Суйхуаский университет (Китайская Народная Республика, провинция Хэйлунцзян, Суйхуа))
Directions for the development of a modern library in a higher education institution during the covid-19 pandemicJuncheng Zhao (Suihua University (People's Republic of China, Heilongjiang province, Suihua))
|
122-127 | Статья / Article 14 ► |
Теория и методика профессионального образования / Theory and methods of professional education | |||
15 |
Общепрофессиональная дисциплина как метод совершенствования подготовки инженеров пожарной безопасностиШкитронов Михаил Евгеньевич (Санкт-Петербургский университет Государственной противопожарной службы МЧС России)
General professional discipline as a method of improving the training of fire safety engineersMikhail E. Shkitronov (Saint Petersburg University of the State Fire Service of the EMERCOM of Russia)
|
128-133 | Статья / Article 15 ► |
16 |
Трансформация университетской среды обучения: ключевые процессы развития образованияГрузков Михаил Дмитриевич (Казанский национальный исследовательский технологический университет)
Хайруллина Эльмира Робертовна (Казанский национальный исследовательский технологический университет)
The transformation of the university learning environment: key processes of education developmentMikhail D. Gruzkov (Kazan National Research Technological University)
El'mira R. Khairullina (Kazan National Research Technological University)
|
134-139 | Статья / Article 16 ► |
17 |
Пениологическая педагогика. Инспирация несовершеннолетнего в совершение действий, представляющих опасность для жизниНовиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Слабкая Диана Николаевна (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Peniological pedagogy. Inspiration of a minor to commit acts posing a danger to lifeAleksei V. Novikov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
Diana N. Slabkaya (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
|
140-146 | Статья / Article 17 ► |
18 |
Саморазвитие сотрудника ФСИН России – основополагающий критерий непрерывного профессионального образованияРезинкина Лилия Владимировна (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Новиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Дикопольцев Дмитрий Евгеньевич (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Self-development of an employee of the Federal Penitentiary Service is a fundamental criterion for continuing professional educationLiliya V. Rezinkina (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
Aleksei V. Novikov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
Dmitrii E. Dikopol'tsev (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
|
147-157 | Статья / Article 18 ► |
19 |
Новые тенденции развития дистанционного обучения за рубежом: подходы к экономическому образованиюПопов Иван Евгеньевич (King's Own Institute (Австралийский Союз, Сидней))
New trends in distant education abroad: approaches for economic specialtiesIvan E. Popov (King's Own Institute (Commonwealth of Australia, Sydney))
|
158-165 | Статья / Article 19 ► |
20 |
Основные подходы к применению театрально-педагогических технологий в процессе развития музыкальных способностейРезник Мария Алексеевна (Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена)
Main approaches to the use of theatrical and pedagogical technologies in the development of musical abilitiesMariya A. Reznik (Herzen State Pedagogical University of Russia)
|
166-172 | Статья / Article 20 ► |
21 |
Подготовка конкурентоспособного специалиста в сфере управления туризмом в рамках взаимодействия вуза и предприятияЧжан Ян (Хэйхэский университет (Китайская Народная Республика, Хэйхэ))
Training competitive specialists in the field of tourism management within the framework of cooperation between higher education institutions and enterprisesYang Zhang (Heihe University (People's Republic of China, Heihe))
|
173-178 | Статья / Article 21 ► |
22 |
Диагностика уровня сформированности познавательно-коммуникационной компетенции преобразования информации будущих педагоговМитющенко Елена Вячеславовна (Сургутский государственный педагогический университет)
Diagnostics of the level of formation of cognitive and communication competence of information transformation of future teachersElena V. Mityushchenko (Surgut State Pedagogical University)
|
179-186 | Статья / Article 22 ► |
23 |
Особенности функционирования образовательных организаций, осуществляющих образовательную деятельность в Европейском Союзе и Российской ФедерацииСлабкая Диана Николаевна (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Новиков Алексей Валерьевич (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Features of the functioning of educational organizations carrying out educational activities in the European Union and the Russian FederationDiana N. Slabkaya (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
Aleksei V. Novikov (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
|
187-195 | Статья / Article 23 ► |
24 |
Проблемы обучения иранских студентов выражению предикатно-объектных отношений в русских предложениях с побочно-возвратными глаголамиАштиани Мадждабади Кохнех Наргес (Исламский университет Азад (Исламская Республика Иран, Тегеран))
Салими Абдолмалеки Косар (Боджнордский университет (Исламская Республика Иран, Боджнорд))
The problems of teaching Iranian students to express predicate-object relations in Russian sentences with collateral reflexive verbsNarges Ashtiani Majdabadi Kohneh (Islamic Azad University (Islamic Republic of Iran, Tehran))
Kosar Salimi Abdolmaleki (University of Bojnord (Islamic Republic of Iran, Bojnord))
|
196-203 | Статья / Article 24 ► |
25 |
Формирование практико-ориентированных умений специалистов пожарно-технического профиля на основе виртуальных тренажеровПожаркова Ирина Николаевна (Сибирская пожарно-спасательная академия Государственной противопожарной службы МЧС России)
Гапоненко Мария Викторовна (Сибирская пожарно-спасательная академия Государственной противопожарной службы МЧС России)
Formation of practical-oriented skills of firefighters and rescuers based on virtual simulatorsIrina N. Pozharkova (Siberian Fire and Rescue Academy of the State Fire Service of the EMERCOM of Russia)
Mariya V. Gaponenko (Siberian Fire and Rescue Academy of the State Fire Service of the EMERCOM of Russia)
|
204-212 | Статья / Article 25 ► |
26 |
Развитие инженерного мышления средствами научно-исследовательской деятельности студентовКазарбин Алексей Владимирович (Тихоокеанский государственный университет)
Драчев Кирилл Александрович (Тихоокеанский государственный университет)
Лунина Юлия Владимировна (Хабаровский государственный медицинский колледж)
Development of engineering thinking by means of research activities of studentsAleksei V. Kazarbin (Pacific State University)
Kirill A. Drachev (Pacific State University)
Yuliya V. Lunina (Khabarovsk State Medical College)
|
213-221 | Статья / Article 26 ► |
27 |
Курс профессионально-ориентированного английского языка для будущих инженеров железнодорожного транспорта – разработка и использованиеВолегжанина Ирина Сергеевна (Сибирский государственный университет путей сообщения)
Чусовлянова Светлана Викторовна (Сибирский государственный университет путей сообщения)
Professional-oriented English course for future railway transport engineers – development and useIrina S. Volegzhanina (Siberian Transport University)
Svetlana V. Chusovlyanova (Siberian Transport University)
|
222-229 | Статья / Article 27 ► |
28 |
Классические и современные методы обучения рисунку будущих архитекторовСтепанова-Третьякова Наталья Станиславовна (Белгородский университет кооперации, экономики и права)
Classical and modern methods of teaching drawing to future architectsNatal'ya S. Stepanova-Tret'yakova (Belgorod University of Cooperation, Economics and Law)
|
230-237 | Статья / Article 28 ► |
29 |
Имидж профсоюзного лидера в высшем учебном заведенииЖуравель Ирина Борисовна (Сургутский государственный университет)
The image of a trade union leader in a higher education institutionIrina B. Zhuravel' (Surgut State University)
|
238-248 | Статья / Article 29 ► |
30 |
Задачи, условия и основные аспекты психолого-педагогической адаптации заключённых при ресоциализации в местах отбывания наказанияМайстренко Григорий Александрович (Научно-исследовательский институт Федеральной службы исполнения наказаний России)
Tasks, conditions, and main aspects of the psychology of prisoners during re-socialization in places of serving sentencesGrigorii A. Maistrenko (Scientific-Research Institute of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation)
|
249-255 | Статья / Article 30 ► |
Архив издания «Педагогический журнал», рецензируемого научного журнала / Archive of the scientific pedagogical journal "Pedagogical journal".
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено