Publisher's imprint
Название журнала / Journal title | Педагогический журнал |
---|---|
ISSN | 2223-5434 |
Дата / Date | 2017 |
Том / Volume | 7 |
Выпуск / Issue | 5A |
Страницы / Pages | 1-234 |
Всего статей / Total articles | 27 |
Table of Contents of the Pedagogical Journal No. 5A, 2017
№ | Название статьи / Article title | Страницы / Pages | Данные / Data |
---|---|---|---|
Общая педагогика, история педагогики и образования / General pedagogics, history of pedagogics and education | |||
1 |
Формирование правовой культуры у обучающихся в учреждениях высшего образованияАлександрова Светлана Николаевна (Чувашский государственный университет им. И.Н. Ульянова)
Formation of legal culture among students in institutions of higher educationSvetlana N. Aleksandrova (Chuvash State University)
|
7-11 | Статья / Article 1 ► |
2 |
Концептуальная модель диалогового образовательного процессаКаменева Ирина Юрьевна (Академия психологии и педагогики, Южный федеральный университет)
Conceptual model of the dialogue educational processIrina Yu. Kameneva (Academy of Psychology and Pedagogy, Southern Federal University)
|
12-19 | Статья / Article 2 ► |
3 |
Становление и развитие образования взрослых в Крыму (20-30-е годы 20 столетия)Устинова Юлия Дмитриевна (Гуманитарно-педагогическая академия, Крымский федеральный университет им. В.И. Вернадского)
The formation and development of adult education in Crimea (20-30-ies of 20th century)Yuliya D. Ustinova (Humanitarian-Pedagogical Academy, Crimean Federal University)
|
20-29 | Статья / Article 3 ► |
4 |
Взаимодействие школьников разного возраста в рамках физкультурно-оздоровительных групп как способ адаптации к этапам обученияФедорова Татьяна Юрьевна (Российский университет транспорта)
Морозова Лилия Петровна (Московский педагогический государственный университет)
Труднева Маргарита Ивановна (Российский университет транспорта)
Interaction of schoolchildren of different ages in the framework of physical fitness groups as a way of adapting to the stages of trainingTat'yana Yu. Fedorova (Russian University of Transport)
Liliya P. Morozova (Moscow State Pedagogical University)
Margarita I. Trudneva (Russian University of Transport)
|
30-40 | Статья / Article 4 ► |
5 |
Система формирования готовности будущих педагогов-психологов к саморазвитию профессиональных компетенцийЧемерилова Ирина Альбертовна (Чувашский государственный университет им. И.Н. Ульянова)
Иванова Екатерина Константиновна (Чувашский государственный университет им. И.Н. Ульянова)
The system of formation of readiness of future teachers-psychologists to self-development of professional competenciesIrina A. Chemerilova (Chuvash State University)
Ekaterina K. Ivanova (Chuvash State University)
|
41-49 | Статья / Article 5 ► |
Теория и методика обучения и воспитания / Theory and methods of teaching | |||
6 |
Традиционное рукоделие как средство формирования культурной идентичности девочек в этнокультурной средеАмерханова Залихан Шаарановна (Чеченский государственный педагогический университет)
Traditional needlework as a means of forming the cultural identity of girls in an ethno-cultural environmentZalikhan Sh. Amerkhanova (Chechen State Pedagogical University)
|
50-57 | Статья / Article 6 ► |
7 |
Исследование произвольных треугольников с применением синергетического подхода в рамках единой информационной образовательной средыБогун Виталий Викторович (Ярославский государственный педагогический университет им. К.Д. Ушинского)
The study of arbitrary triangles using a synergistic approach within the framework of a single information educational environmentVitalii V. Bogun (Yaroslavl State Pedagogical University)
|
58-63 | Статья / Article 7 ► |
8 |
Модернизация психологического компонента содержания обучения иностранному языку в условиях глобализацииГригорян Тельман Гарикович (Северо-Кавказский федеральный университет)
Ломтева Татьяна Николаевна (Северо-Кавказский федеральный университет)
Modernization of psychological component of the content of foreign language teaching in the context of globalizationTel'man G. Grigoryan (North-Caucasian Federal University)
Tat'yana N. Lomteva (North-Caucasian Federal University)
|
64-70 | Статья / Article 8 ► |
9 |
Особенности и пути развития творческих способностей подростков в технологическом образовании во внеурочное времяДанчук Иван Иванович (Академия психологии и педагогики, Южный федеральный университет)
Данчук Маншук Пахитжановна (Академия психологии и педагогики, Южный федеральный университет)
Features of adolescents creative abilities and their development in the technological education during the extracurricular timeIvan I. Danchuk (Academy of Psychology and Pedagogy, Southern Federal University)
Manshuk P. Danchuk (Academy of Psychology and Pedagogy, Southern Federal University)
|
71-81 | Статья / Article 9 ► |
10 |
Современные подходы к организации обучения русскому языку трудовых мигрантов с учетом их этнолингвистической спецификиЗолотых Лидия Глебовна (Астраханский государственный университет)
Космачева Ольга Юрьевна (Астраханский государственный университет)
Modern approaches to organization of teaching Russian language for labor migrants, taking into account their ethno-linguistic specificityLidiya G. Zolotykh (Astrakhan State University)
Ol'ga Yu. Kosmacheva (Astrakhan State University)
|
82-90 | Статья / Article 10 ► |
11 |
Политика вуза по формированию механизма вовлечения студентов в научно-исследовательскую деятельность (из опыта работы МГИМО МИД России)Антюхова Екатерина Андреевна (Московский государственный институт международных отношений (университет) Министерства иностранных дел Российской Федерации)
Касаткин Петр Игоревич (Московский государственный институт международных отношений (университет) Министерства иностранных дел Российской Федерации)
Higher education institution policy of formation of mechanisms of involving students in research activity (from experience of MGIMO University of the MFA of Russia)Ekaterina A. Antyukhova (Moscow State Institute of International Relations (University), MFA of Russia)
Petr I. Kasatkin (Moscow State Institute of International Relations (University), MFA of Russia)
|
91-99 | Статья / Article 11 ► |
12 |
Развитие познавательной компетентности будущих бакалавров в процессе обучения математикеОсипова Светлана Ивановна (Институт цветных металлов и материаловедения, Сибирский федеральный университет)
Братухина Наталья Аркадьевна (Институт цветных металлов и материаловедения, Сибирский федеральный университет)
Бугаева Татьяна Петровна (Институт цветных металлов и материаловедения, Сибирский федеральный университет)
Климович Людмила Вальдемаровна (Институт цветных металлов и материаловедения, Сибирский федеральный университет)
Development of cognitive competence of future bachelors in the process of teaching mathematicsSvetlana I. Osipova (Institute of Non-Ferrous Metals and Materials Science, Siberian Federal University)
Natal'ya A. Bratukhina (Institute of Non-Ferrous Metals and Materials Science, Siberian Federal University)
Tat'yana P. Bugaeva (Institute of Non-Ferrous Metals and Materials Science, Siberian Federal University)
Lyudmila V. Klimovich (Institute of Non-Ferrous Metals and Materials Science, Siberian Federal University)
|
100-107 | Статья / Article 12 ► |
13 |
Ролевые игры как средство формирования общекультурных компетенций в учебном процессе по иностранному языку в вузеРодина Светлана Владимировна (Институт управления в экономических, экологических и социальных системах, Инженерно-технологическая академия, Южный федеральный университет)
Role-playing games as means of common cultural competences formation in the foreign language educational process in the higher institutionSvetlana V. Rodina (Institute of Management in Economic, Ecological and Social Systems, Engineering and Technological Academy, Southern Federal University)
|
108-116 | Статья / Article 13 ► |
14 |
Специфика преподавания культуры речи в вузе: когнитивный аспектГаврилов Виктор Викторович (Сургутский государственный педагогический университет)
Specificity of the speech culture teaching in the university: cognitive aspectViktor V. Gavrilov (Surgut State Pedagogical University)
|
117-123 | Статья / Article 14 ► |
15 |
Профориентация как мотивационный фактор подготовки студентов-переводчиковВишневская Екатерина Михайловна (Московский городской педагогический университет)
Иванова Анна Михайловна (Московский городской педагогический университет)
Career guidance as a motivational factor in foreign-language teaching (for will-be interpreters and translators)Ekaterina M. Vishnevskaya (Moscow City Teachers Training University)
Anna M. Ivanova (Moscow City Teachers Training University)
|
124-134 | Статья / Article 15 ► |
16 |
Мониторинг качества дополнительного профессионального образованияГерасимова Розалия Еремеевна (Институт непрерывного профессионального образования, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
Никулина Анна Алексеевна (Институт непрерывного профессионального образования, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
Горохова Нюргустана Ивановна (Институт непрерывного профессионального образования, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
Monitoring the quality of additional vocational educationRosaliya E. Gerasimova (Institute of Continuing Professional Education, North-Eastern Federal University)
Anna A. Nikulina (Institute of Continuing Professional Education, North-Eastern Federal University)
Nyurgustana I. Gorokhova (Institute of Continuing Professional Education, North-Eastern Federal University)
|
135-144 | Статья / Article 16 ► |
17 |
Аксиологический подход к содержанию начального обучения русскому (родному) языкуКохичко Андрей Николаевич (Мурманский арктический государственный университет)
Axiological approach to the content of elementary teaching of Russian language as nativeAndrei N. Kokhichko (Arctic Murmansk State University)
|
145-152 | Статья / Article 17 ► |
18 |
Диверсификация моделей обучения специалистов по работе с семьей в условиях дополнительного профессионального образованияЛебедева Наталья Васильевна (Институт дополнительного профессионального образования работников социальной сферы города Москвы)
The diversification of models of teaching professionals working with the family in terms of additional professional educationNatal'ya V. Lebedeva (Institute of additional professional education of social workers of the city of Moscow)
|
153-160 | Статья / Article 18 ► |
19 |
Модель реализации педагогической технологии формирования кадрового резерва в сфере государственного управленияПономарева Надежда Сергеевна (Московский педагогический государственный университет)
Model of realization of pedagogical technology of formation of personnel reserve in the sphere of public administrationNadezhda S. Ponomareva (Moscow State Pedagogical University)
|
161-166 | Статья / Article 19 ► |
20 |
Особенности методической подготовки студентов по направлению «Безопасность жизнедеятельности» в период их профессионального обучения в высшем учебном заведенииРяхов Дмитрий Геннадьевич (Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Средняя школа № 10 (Нижневартовск))
Рондырев-Ильинский Владимир Борисович (Управление по делам гражданской обороны и чрезвычайным ситуациям (Нижневартовск))
Features of methodological training of students in the field of life safety during their professional learning in higher education institutionDmitrii G. Ryakhov (Chief of Secondary School No. 10 (Nizhnevartovsk))
Vladimir B. Rondyrev-Il'inskii (Department of Civil Defense and Emergencies (Nizhnevartovsk))
|
167-174 | Статья / Article 20 ► |
21 |
Формирование социально-профессиональной компетентности у будущих специалистовСимонов Николай Владимирович (Северо-Кавказский федеральный университет)
The formation of students' socio-professional competenceNikolai V. Simonov (North-Caucasus Federal University)
|
175-181 | Статья / Article 21 ► |
22 |
Формирование умений анализа и синтеза при обучении математикеШастун Тамара Александровна (Московский финансово-промышленный университет «Синергия»)
The development of the skills of analysis and synthesis in the teaching of mathematicsTamara A. Shastun (Moscow University for Industry and Finance "Synergy")
|
182-189 | Статья / Article 22 ► |
23 |
Лабораторный компьютерный практикум как средство управления процессом обучения физикеБортновский Сергей Витальевич (Институт математики, физики и информатики, Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева)
Кузьмин Дмитрий Николаевич (Институт педагогики, психологии и социологии, Сибирский федеральный университет)
Космынина Ирина Николаевна (Институт педагогики, психологии и социологии, Сибирский федеральный университет)
Laboratory computer practical work as a means of managing the process of learning physicsSergei V. Bortnovskii (Institute of Mathematics, Physics and Informatics, Krasnoyarsk State Pedagogical University named after V.P. Astaf'ev)
Dmitrii N. Kuz'min (Institute of Education, Psychology and Sociology, Siberian Federal University)
Irina N. Kosmynina (Institute of Education, Psychology and Sociology, Siberian Federal University)
|
190-198 | Статья / Article 23 ► |
Теория и методика профессионального образования / Theory and methods of professional education | |||
24 |
Образовательный потенциал сетевых программ «школа-вуз»Елисеева Анна Александровна (Томский государственный университет)
Educational potential of school-university network programsAnna A. Eliseeva (Tomsk State University)
|
199-209 | Статья / Article 24 ► |
25 |
Обучение английскому языку как основа формирования общепрофессиональных компетенций специалиста рынка труда в 21 векеКопыловская Мария Юрьевна (Санкт-Петербургский государственный университет)
Рубцова Светлана Юрьевна (Санкт-Петербургский государственный университет)
Доброва Татьяна Евгеньевна (Санкт-Петербургский государственный университет)
English language instruction as the basis for fostering transferable skills of a specialist in the 21st century labor marketMariya Yu. Kopylovskaya (Saint Petersburg State University)
Svetlana Yu. Rubtsova (Saint Petersburg State University)
Tat'yana E. Dobrova (Saint Petersburg State University)
|
210-220 | Статья / Article 25 ► |
26 |
Опытно-экспериментальная работа по формированию лингвокультурологической компетентности у будущих переводчиков в образовательном процессе вузаБольшакова Мария Геннадьевна (Севастопольский государственный университет)
Experimental work on the development of linguo-cultural competence of future interpreters in the educational process of the universityMariya G. Bol'shakova (Sevastopol State University)
|
221-228 | Статья / Article 26 ► |
Пямяти ученого / In memoriam of academic | |||
27 |
К 115-летию со дня рождения профессора Т.И. Ерошевского – основателя Самарской научно-педагогической школы офтальмологовМалов Владимир Михайлович (Самарский государственный медицинский университет)
Ерошевская Елена Брониславовна (Самарский государственный медицинский университет)
Малов Игорь Владимирович (Самарский государственный медицинский университет)
To the 115th anniversary of the birth of Professor T.I. Eroshevskii, the founder of the Samara scientific-pedagogical school of ophthalmologistsVladimir M. Malov (Samara State Medical University)
Elena B. Eroshevskаyа (Samara State Medical University)
Igor' V. Malov (Samara State Medical University)
|
229-234 | Статья / Article 27 ► |
Архив издания «Педагогический журнал», рецензируемого научного журнала / Archive of the scientific pedagogical journal "Pedagogical journal".
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено