Publisher's imprint
Название журнала / Journal title | Педагогический журнал |
---|---|
ISSN | 2223-5434 |
Дата / Date | 2016 |
Том / Volume | 6 |
Выпуск / Issue | 6A |
Страницы / Pages | 1-423 |
Всего статей / Total articles | 38 |
Table of Contents of the Pedagogical Journal No. 6A, 2016
№ | Название статьи / Article title | Страницы / Pages | Данные / Data |
---|---|---|---|
Общая педагогика, история педагогики и образования / General pedagogics, history of pedagogics and education | |||
1 |
Модель формирования экологических ценностных ориентаций у старшеклассников с учетом традиций природопользования коренных малочисленных народов СевераБычкова Татьяна Николаевна (Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа № 8»; Ханты-Мансийск, Российская Федерация)
The model of formation of ecological value orientations of senior pupils in view of the traditions of indigenous peoples of the NorthTat'yana N. Bychkova (Secondary school № 8; Khanty-Mansiysk, Russian Federation)
|
5-13 | Статья / Article 1 ► |
2 |
Система социально-культурной эмотивации как современной технологической тенденции искусствa в исследовании индивидуального творчестваГончарук Алексей Юрьевич (Русский государственный социальный университет)
Socio-cultural emotivation system as a modern technological trend for the art in personal creativity sciencesAleksei Yu. Goncharuk (Russian State Social University)
|
14-24 | Статья / Article 2 ► |
3 |
Совершенствование экономической подготовки студентовОлесова Марианна Маратовна (Якутская государственная сельскохозяйственная академия (Октемский филиал))
Improvement of the economic training of studentsMarianna M. Olesova (Yakut State Agricultural Academy (Oktemtsy Branch))
|
25-34 | Статья / Article 3 ► |
4 |
Толерантность личности и профессиональное долголетие в условиях образовательной деятельности: формирование профессионального мировоззренияКозилова Лидия Васильевна (Московский педагогический государственный университет)
Ратова Ирина Викторовна (Социально-правовой институт экономической безопасности)
Чвякин Владимир Алексеевич (Социально-правовой институт экономической безопасности)
Tolerance of personality and professional longevity in terms of educational activity: the formation of professional outlookLidiya V. Kozilova (Moscow State University of Education)
Irina V. Ratova (Socio-legal Institute of economic security)
Vladimir A. Chvyakin (Socio-legal Institute of economic security)
|
35-45 | Статья / Article 4 ► |
5 |
Опыт осмысления педагогического наследия А.С. Макаренко в контексте конфликтологической парадигмыГоршкова Валентина Владимировна (Санкт-Петербургский Гуманитарный университет профсоюзов)
An attempt of A.S. Makarenko's pedagogical legacy scientific interpretation in the context of conflictology paradigmValentina V. Gorshkova (St. Petersburg University of the Humanities and Social Sciences)
|
46-58 | Статья / Article 5 ► |
6 |
Воспитательный потенциал лагерей с дневным пребыванием как ресурс развития дополнительного образования детейБогданова Елена Владимировна (Институт истории, гуманитарного и социального образования, Новосибирский государственный педагогический университет)
Educational potential of children's day camp as a resource for the additional education of childrenElena V. Bogdanova (Institute of History, Humanities and Social Education, Novosibirsk State Pedagogical University)
|
59-71 | Статья / Article 6 ► |
7 |
Реализация интерактивных технологий обучения в процессе формирования профессиональных компетенций студентов-будущих учителей физкультуры в условиях колледжаВасильева Ирина Дмитриевна (Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Фахрутдинова Резида Ахатовна (Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Implementation of interactive learning technologies in the process of formation of professional competence of students as future physical education teachers in the сollege environmentIrina D. Vasil'eva (Kazan (Volga region) Federal University)
Rezida A. Fakhrutdinova (Kazan (Volga region) Federal University)
|
72-79 | Статья / Article 7 ► |
8 |
К вопросу совершенствования модели управления системой обеспечения качества образованияБайчорова Хафиза Срафильевна (Военный институт (инженерно-технический), Военная академия материально-технического обеспечения им. генерала армии А.В. Хрулева)
Мурманских Илья Викторович (Военный институт (инженерно-технический), Военная академия материально-технического обеспечения им. генерала армии А.В. Хрулева)
To the question of improving the model of the quality management system of educationKhafiza S. Baichorova (Military Institute (engineering) Military Academy of Logistics named after Army General A.V. Khruleva)
Il'ya V. Murmanskikh (Military Institute (engineering) Military Academy of Logistics named after Army General A.V. Khruleva)
|
80-93 | Статья / Article 8 ► |
9 |
Уверенность в себе как психолого-педагогическая проблемаДудина Маргарита Николаевна (Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Self-confidence is a psychological and pedagogical problemMargarita N. Dudina (Ural Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin)
|
94-104 | Статья / Article 9 ► |
10 |
Педагогический потенциал технологии досуговой деятельности в развитии субъектной позицииБелогурова Елена Николаевна (Государственное автономное образовательное учреждение высшего образования города Москвы «Московский городской педагогический университет»)
The pedagogical potential of technology of leisure activities in the development of subject positionElena N. Belogurova (Moscow City Pedagogical University)
|
105-112 | Статья / Article 10 ► |
11 |
Роль гуманитарных наук в формировании конкурентоспособного специалиста на основе компетентностного подходаЯблонская Людмила Валерьевна (Белгородский государственный технологический университет им. В.Г. Шухова (филиал в Новороссийске))
The role of the humanities in the formation of a competitive specialist based on the competence approachLyudmila V. Yablonskaya (Belgorod State Technological University named after V.G. Shukhov (Branch))
|
113-121 | Статья / Article 11 ► |
12 |
Диагностика профессиональной адаптации выпускника образовательного учрежденияАхмерова Динара Фирзановна (Кемеровский государственный университет (филиал в Анжеро-Судженске))
Diagnostics of graduate's professional adaptationDinara F. Akhmerova (Kemerovo State University (Branch))
|
122-129 | Статья / Article 12 ► |
13 |
Педагогический компонент клубной деятельности детей в Оренбургской области в период с 1931 по 1958 годТоршина Анна Вячеславовна (Оренбургский государственный педагогический университет)
Pedagogical aspects of children club activities in Orenburg region in 1931-1958Anna V. Torshina (Orenburg State Pedagogical University)
|
130-137 | Статья / Article 13 ► |
14 |
Повышение качества образования на основе использования открытых электронных ресурсов (по опыту обучения иностранному языку)Ивинская Марина Сергеевна (Одинцовский гуманитарный институт)
Improving the quality of education based on the use of public resources (experience in foreign language teaching)Marina S. Ivinskaya (Odintsovo Institute for the Humanities)
|
138-151 | Статья / Article 14 ► |
15 |
Переосмысление педагогического содержания работы Б.М. Теплова «Ум полководца»: кейс-технология как инструмент формирования практического правового мышления обучающихсяЯдрышников Константин Сергеевич (Нижегородский колледж малого бизнеса)
Rethinking pedagogical content of the work by B.M. Teplov "The Mind of the Commander": a case technology as a tool of the formation of students' practical legal thinkingKonstantin S. Yadryshnikov (Nizhny Novgorod College of Small Business)
|
152-161 | Статья / Article 15 ► |
Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням дошкольного и школьного образования) / Theory and methods of teaching (on areas and levels of pre-school and school education) | |||
16 |
Искусство в школе: перезагрузка (к проблеме развития стратегии предметной области «Искусство»)Коробкова Елена Николаевна (Санкт-Петербургская академия постдипломного педагогического образования)
Art at school: a reboot (the development of the strategy of the educational area "Art")Elena N. Korobkova (Saint Petersburg Academy of Postgraduate Teacher Education)
|
162-174 | Статья / Article 16 ► |
17 |
Эмпирическое образование в детском профильном лагере: обучение фонетике (постановка произношения) английского языкаГригорьев Георгий Владимирович (Калужский государственный университет)
Камнев Александр Николаевич (Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова)
Experiential education in the children's subject oriented camp: teaching English phonetics (sound production)Georgii V. Grigor'ev (Kaluga State University)
Aleksandr N. Kamnev (Lomonosov Moscow State University)
|
175-186 | Статья / Article 17 ► |
18 |
Управление целями в обучении математической деятельностиМельников Юрий Борисович (Уральский государственный экономический университет)
Goal-setting management in teaching mathematicsYurii B. Mel'nikov (Ural State University of Economics)
|
187-199 | Статья / Article 18 ► |
19 |
Специфика формативного и суммативного видов оценивания на занятиях по иностранному языкуГозалова Марина Робертовна (Российский государственный университет туризма и сервиса)
Спатарь-Козаченко Татьяна Ивановна (Российский государственный университет туризма и сервиса)
Лосева Елена Сергеевна (Российский государственный университет туризма и сервиса)
The specifics of formative and summative types of evaluation in the lessons for studying foreign languageMarina R. Gozalova (Russian State University of Tourism and Service)
Tat'yana I. Spatar'-Kozachenko (Russian State University of Tourism and Service)
Elena S. Loseva (Russian State University of Tourism and Service)
|
200-209 | Статья / Article 19 ► |
20 |
Современные подходы к духовно-нравственному воспитанию младших школьниковИзмаилова Ирина Халиловна (Карачаево-Черкесский государственный университета им. У.Д. Алиева)
Modern approaches to the spiritual and moral education of primary school childrenIrina Kh. Izmailova (Karachay-Cherkessian State University named after U.D. Aliyev)
|
210-221 | Статья / Article 20 ► |
21 |
Типичные ошибки инофонов при употреблении «двойного» отрицания (на материале русских высказываний с местоимениями и наречиями)Панков Федор Иванович (Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова)
Хазанова Александра Алексеевна (Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова)
Typical errors of foreign students in the use of "double" negation (based on Russian phrases with negative adverbs and pronouns)Fedor I. Pankov (Lomonosov Moscow State University)
Aleksandra A. Khazanova (Lomonosov Moscow State University)
|
222-234 | Статья / Article 21 ► |
22 |
Образно-смысловой аспект организации фигурных постановок на занятиях по живописи в художественных вузахСамойлова Ольга Андреевна (Московский педагогический государственный университет)
Figurative-semantic aspect of the organization of figure performances at the lessons of painting at art universitiesOl'ga A. Samoilova (Moscow State Pedagogical University)
|
235-243 | Статья / Article 22 ► |
23 |
Применение математической статистики в обработке результатов психолого-педагогического исследованияФедяева Татьяна Владимировна (Орловский государственный университет им. И.С. Тургенева)
Демьянков Евгений Николаевич (Орловский государственный университет им. И.С. Тургенева)
Везиров Тимур Гаджиевич (Дагестанский государственный педагогический университет)
Application of mathematical statistics in the analysis of results of psychological and pedagogical researchTat'yana V. Fedyaeva (Orel State University named after I.S. Turgenev)
Evgenii N. Dem'yankov (Orel State University named after I.S. Turgenev)
Timur G. Vezirov (Dagestan State Pedagogical University)
|
244-253 | Статья / Article 23 ► |
24 |
Психолого-педагогические подходы к организации самостоятельной работы обучающихся в системе высшего образованияАлиева Аза Башировна (Северо-Кавказская государственная гуманитарно-технологическая академия, институт Экономики и управления)
Psychological and pedagogical approaches to the organization of self-study of students in higher educationAza B. Alieva (North Caucasian State Humanitarian and Technological Academy, Institute of economics and management)
|
254-267 | Статья / Article 24 ► |
25 |
Понятие «исследовательская компетентность» в педагогической теорииАкбаева Мадина Джаштуевна (Северо-Кавказская государственная гуманитарно-технологическая академия)
The concept of "research competence" in the theory of educationMadina D. Akbaeva (North-Caucasian State Humanitarian and Technological Academy)
|
268-282 | Статья / Article 25 ► |
Теория и методика профессионального образования / Theory and methods of professional education | |||
26 |
Опора на орфографический словарь при повторении грамматических категорийВидерман Лидия Михайловна (Московский институт открытого образования)
Orthographic dictionaries as basis for learning rules of grammatical categoriesLidiya M. Viderman (Moscow Institute of Open Education)
|
283-292 | Статья / Article 26 ► |
27 |
Актуальные вопросы становления и развития электронного обучения в ЯкутииЧоросова Ольга Марковна (Институт непрерывного профессионального образования, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
Соломонова Галина Сергеевна (Институт непрерывного профессионального образования, Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
Topical issues of the formation and development of e-learning in YakutiaOl'ga M. Chorosova (Institute of Additional Professional Education, North-Eastern Federal University in Yakutsk (NEFU))
Galina S. Solomonova (Institute of Additional Professional Education, North-Eastern Federal University in Yakutsk (NEFU))
|
293-308 | Статья / Article 27 ► |
28 |
Повышение профессионального уровня преподавателей высшей медицинской школы в условиях личностно ориентированной парадигмы образованияЗинкевич Елена Романовна (Санкт-Петербургский государственный педиатрический медицинский университет)
Professionalization of higher medical school teachers in the context of personality-oriented paradigm of educationElena R. Zinkevich (Saint-Petersburg State Pediatric Medical University)
|
309-317 | Статья / Article 28 ► |
29 |
Социально-педагогическая функция: теория и практика реализации в условиях современного вузаПономарев Александр Владимирович (Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Socio-pedagogical function: theory and practice of realization in the conditions of modern universityAleksandr V. Ponomarev (Ural Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin)
|
318-328 | Статья / Article 29 ► |
30 |
Профессиональная подготовка менеджеров социально-культурной деятельности к работе с подростковой аудиториейИвойлова Дарья Константиновна (Самарский государственный институт культуры)
Professional training of managers of socio-cultural activity in work with the teen audienceDar'ya K. Ivoilova (Samara State Institute of Culture)
|
329-338 | Статья / Article 30 ► |
31 |
Оценка эффективности модели формирования коммуникативной культуры будущих специалистов сферы сервисаМикушина Татьяна Ильинична (Новгородский государственный университет им. Ярослава Мудрого)
Шерайзина Роза Моисеевна (Новгородский государственный университет им. Ярослава Мудрого)
Донина Ирина Александровна (Новгородский государственный университет им. Ярослава Мудрого)
Estimation of effective of the model of communicative culture forming for future service sector management specialistTat'yana I. Mikushina (Novgorod State University n. Yaroslav the Wise)
Roza M. Sheraizina (Novgorod State University n. Yaroslav the Wise)
Irina A. Donina (Novgorod State University n. Yaroslav the Wise)
|
339-349 | Статья / Article 31 ► |
32 |
Сущностные характеристики предпрофессиональной социализации учащихсяТрубина Галина Филипповна (Уральский государственный экономический университет (Филиал в г. Нижний Тагил))
The essential characteristics of pre-professional socialization of studentsGalina F. Trubina (Ural State Economic University, Nizhny Tagil Branch)
|
350-361 | Статья / Article 32 ► |
33 |
Проблема профессионального самоопределения учащихся: сущностные смыслы педагогического взаимодействияДанилова Олеся Рифкатовна (Амурский гуманитарно-педагогический государственный университет)
Самодурова Татьяна Вячеславовна (Амурский гуманитарно-педагогический государственный университет)
The problem of professional orientation of students: the essential meanings of pedagogical interactionOlesya R. Danilova (Amur State University of Humanities and Pedagogy)
Tat'yana V. Samodurova (Amur State University of Humanities and Pedagogy)
|
362-373 | Статья / Article 33 ► |
34 |
Формирование эвристических умений студентов в процессе моделирования имиджаСимонова Ирина Феликсовна (Санкт-Петербургский государственный институт культуры)
The formation of students' heuristic abilities in the process of image creationIrina F. Simonova (Saint-Petersburg State Institute of Culture)
|
374-383 | Статья / Article 34 ► |
35 |
Оптимизирующий потенциал компьютерного тестирования в условиях формирования деятельностного компонента профессиональных компетенцийАйрапетов Артем Александрович (Северо-Кавказский федеральный университет)
The computer testing optimizing potential in the formation of the activity component of professional competenceArtem A. Airapetov (North-Caucasian Federal University)
|
384-395 | Статья / Article 35 ► |
Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры / Theory and technique of physical training, sports training, improving and adaptive physical training | |||
36 |
Статус учебной дисциплины «физическая культура» как фактор реализации педагогического потенциала физкультурно-спортивной среды образовательного учрежденияФедорова Татьяна Юрьевна (Московский государственный университет путей сообщения)
The status of the discipline "Physical culture" as a factor of implementation of pedagogical potential of physical culture and sports environment of an educational institutionTat'yana Yu. Fedorova (Moscow State University of Railway Engineering)
|
396-407 | Статья / Article 36 ► |
37 |
Роль теоретической составляющей программы дисциплины «физическая культура» в подготовке обучающихся кадетских военных корпусовФедоров Павел Алексеевич (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
The role of the theoretical component in the program of "physical culture" as discipline in cadet military corpsPavel A. Fedorov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
|
408-416 | Статья / Article 37 ► |
Специальный материал / Special material | |||
38 |
Педагогическая технология формирования познавательного интереса у детей к обучению по программе дошкольного образованияБуданова Ольга Дмитриевна (Российский университет дружбы народов)
Pedagogical technology of cognitive interest development in preschool educationOl'ga D. Budanova (Peoples' Friendship University of Russia)
|
417-423 | Статья / Article 38 ► |
Архив издания «Педагогический журнал», рецензируемого научного журнала / Archive of the scientific pedagogical journal "Pedagogical journal".
© 2010-2024 Издательство «АНАЛИТИКА РОДИС»
Копирование материалов раздела «Архив» в сети Интернет запрещено