Главная страница Контактные данные Карта проекта FAQ Форма заказа News

Архивные данные педагогического журнала за 3A`2019

Archival data of the Pedagogical Journal No. 3A, 2019

Наши услуги

Рецензируемые журналы

Архив

Оплата

Подписка

Методический раздел

Издание учебных пособий

«Педагогический журнал» 3A`2019

"Pedagogical Journal" No. 3A, 2019

Выходные данные номера журнала по педагогическим наукам

Publisher's imprint

Название журнала / Journal titleПедагогический журнал
ISSN2223-5434
Дата / Date2019
Том / Volume9
Выпуск / Issue3A
Страницы / Pages1-524
Всего статей / Total articles61

Дополнительные материалы

Additional materials

Содержание журнала по педагогике за 3A`2019

Table of Contents of the Pedagogical Journal No. 3A, 2019

Название статьи /
Article title
Страницы /
Pages
Данные /
Data
Теория и методика профессионального образования / Theory and methods of professional education
1
Психолого-педагогические аспекты физического воспитания студентов современного вуза
Колькина Елена Анатольевна (Забайкальский государственный университет)
Фоменко Елена Геннадьевна (Забайкальский государственный университет)
Новоселова Галина Алексеевна (Забайкальский государственный университет)
Psychological and pedagogical aspects of the physical education of students in modern higher education institutions
Elena A. Kol'kina (Transbaikal State University)
Elena G. Fomenko (Transbaikal State University)
Galina A. Novoselova (Transbaikal State University)
11-16 Статья / Article
1 ►
2
Значение фразеологических единиц при обучении межкультурной коммуникации
Латыпова Эльвира Рашитовна (Башкирский государственный университет (Стерлитамакский филиал))
Душанбаева Ямиля Радиковна (Башкирский государственный университет (Стерлитамакский филиал))
Клявлин Азат Маратович (Башкирский государственный университет (Стерлитамакский филиал))
The importance of phraseological units in teaching intercultural communication
El'vira R. Latypova (Bashkir State University (Sterlitamak branch))
Yamilya R. Dushanbaeva (Bashkir State University (Sterlitamak branch))
Azat M. Klyavlin (Bashkir State University (Sterlitamak branch))
17-23 Статья / Article
2 ►
3
Принцип индивидуального подхода в современной методике преподавания РКИ
Киндря Наталия Александровна (Финансовый университет при Правительстве Российской Федерации)
Principle of individual approach in modern methods of teaching Russian as a foreign language
Nataliya A. Kindrya (Financial University under the Government of the Russian Federation)
24-30 Статья / Article
3 ►
4
Принцип коммуникативности при индивидуализированном обучении в зарубежной методике
Киндря Наталия Александровна (Финансовый университет при Правительстве Российской Федерации)
The principle of communicativeness in individualized training in a foreign methodology
Nataliya A. Kindrya (Financial University under the Government of the Russian Federation)
31-36 Статья / Article
4 ►
5
Технология педагогического проектирования процесса формирования психолого-педагогической культуры студентов в вузе
Ляшенко Мария Сергеевна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Даричева Мария Вячеславовна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
The technology of pedagogical design in the process of forming psycho-pedagogical culture of students in higher education
Mariya S. Lyashenko (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
Mariya V. Daricheva (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
37-45 Статья / Article
5 ►
6
Специфика учебного пособия по обучению профессионально-иноязычному общению будущих дизайнеров
Даричева Мария Вячеславовна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Швецова Елена Александровна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
The specifics of the training manual for teaching professional foreign language communication of future designers
Mariya V. Daricheva (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
Elena A. Shvetsova (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
46-55 Статья / Article
6 ►
7
Организация самостоятельной работы студентов педагогического вуза в LMS Moodle
Минеева Ольга Александровна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Максимова Ксения Алексеевна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Бакулина Наталья Александровна (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Гнездин Андрей Владимирович (Нижегородский государственный педагогический университет им. Козьмы Минина)
Organising the independent work of students of a pedagogical higher education institution in the LMS Moodle
Ol'ga A. Mineeva (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
Kseniya A. Maksimova (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
Natal'ya A. Bakulina (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
Andrei V. Gnezdin (Minin State Pedagogical University of Nizhny Novgorod)
56-63 Статья / Article
7 ►
8
Организация проектной деятельности студентов инженерных направлений в соответствии с принципами международной инициативы CDIO
Запевалов Андрей Валентинович (Сургутский государственный университет)
Кузин Дмитрий Александрович (Сургутский государственный университет)
Запевалова Лариса Юрьевна (Сургутский государственный университет)
Organization of project activities of engineering students in accordance with the principles of the CDIO international initiative
Andrei V. Zapevalov (Surgut State University)
Dmitrii A. Kuzin (Surgut State University)
Larisa Yu. Zapevalova (Surgut State University)
64-71 Статья / Article
8 ►
9
Формирование основы вокально-исполнительской деятельности певца
Павлова Наталия Владимировна (Московский государственный институт музыки им. А.Г. Шнитке)
The formation of the basis for vocal activities of a singer
Nataliya V. Pavlova (Schnittke Moscow State Institute of Music)
72-77 Статья / Article
9 ►
10
Формирование фонетических навыков в фонационной деятельности исполнителя
Павлова Наталия Владимировна (Московский государственный институт музыки им. А.Г. Шнитке)
The formation of phonetic skills in the phonation activity of a performer
Nataliya V. Pavlova (Schnittke Moscow State Institute of Music)
78-84 Статья / Article
10 ►
11
Информационно-образовательная среда УрГЮУ как условие организации обучающего и контрольного тестирования студентов-юристов в процессе обучения иностранному языку (система «INDIGO»)
Боровкова Марина Владимировна (Уральский государственный юридический университет)
Ялаева Наталья Вячеславовна (Уральский государственный юридический университет)
Садыкова Наталья Валерьевна (Уральский государственный юридический университет)
Жеребцова Евгения Валерьевна (Уральский государственный юридический университет)
The information and educational environment of the Ural State Law University as a condition for organising training and control testing of law students in the process of foreign language teaching (the "INDIGO" system)
Marina V. Borovkova (Ural State Law University)
Natal'ya V. Yalaeva (Ural State Law University)
Natal'ya V. Sadykova (Ural State Law University)
Evgeniya V. Zherebtsova (Ural State Law University)
85-94 Статья / Article
11 ►
12
Формирование компетенций тактического мышления командира
Кабалин Владимир Львович (Военно-космическая академия им. А.Ф. Можайского)
Прищепа Владимир Николаевич (Военно-космическая академия им. А.Ф. Можайского)
Сергеев Алексей Николаевич (Военно-космическая академия им. А.Ф. Можайского)
The formation of the commander's competence of tactical thinking
Vladimir L. Kabalin (Mozhaisky Military Space Academy)
Vladimir N. Prishchepa (Mozhaisky Military Space Academy)
Aleksei N. Sergeev (Mozhaisky Military Space Academy)
95-102 Статья / Article
12 ►
13
Учет соматотипов студентов при выборе средств и методов физической культуры
Батурин Алексей Евгеньевич (Санкт-Петербургская академия Следственного комитета Российской Федерации)
Катков Александр Евгеньевич (Санкт-Петербургская академия Следственного комитета Российской Федерации)
Коваленко Владимир Николаевич (Военно-космическая академия им. А.Ф. Можайского)
Considering student's somatotypes when choosing means and methods of physical education
Aleksei E. Baturin (Saint Petersburg Academy of the Investigative Committee of the Russian Federation)
Aleksandr E. Katkov (Saint Petersburg Academy of the Investigative Committee of the Russian Federation)
Vladimir N. Kovalenko (Mozhaisky Military Space Academy)
103-111 Статья / Article
13 ►
14
Оценка качеств профессионализма воспитателей на основе диагностики развития детей раннего возраста
Минникова Юлия Михайловна (Сургутский государственный педагогический университет)
Assessing the professionalism of kindergarten teachers on the basis of the diagnostics of the development of early-age children
Yuliya M. Minnikova (Surgut State Pedagogical University)
112-118 Статья / Article
14 ►
15
Педагогическая сущность понятия социокультурной среды образовательного учреждения, значение ее формирования
Козлова Наталия Геннадьевна (Школа «Кузьминки», Москва)
The pedagogical essence of the concept of the sociocultural environment of an educational institution, the importance of its formation
Nataliya G. Kozlova (Kuzminki School, Moscow)
119-126 Статья / Article
15 ►
16
Развитие навыков устного общения на английском языке на основе модели речевых ситуаций
Покалова Татьяна Анатольевна (Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б.Н. Ельцина)
The development of oral communication skills in English on the basis of the model of speech situations
Tat'yana A. Pokalova (Ural Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin)
127-135 Статья / Article
16 ►
17
Анализ зарубежного и отечественного опыта организации работы с преемственностью кадров в системе образования
Канукоев Астемир Мусович (Северо-Кавказский институт повышения квалификации (филиал), Краснодарский университет Министерства внутренних дел Российской Федерации)
Analysis of foreign and domestic experience of the organization of work with continuity of shots in an education system
Astemir M. Kanukoev (North Caucasian Institute of Professional Development (branch), Krasnodar University of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation)
136-142 Статья / Article
17 ►
18
Компетентность современного учителя информатики как основа формирования ключевых компетенций обучающихся
Мудракова Ольга Александровна (Российский государственный социальный университет)
Юдина Ксения Дмитриевна (Российский государственный социальный университет)
The competence of a modern computer science teacher as the basis for the formation of students' core competencies
Ol'ga A. Mudrakova (Russian State Social University)
Kseniya D. Yudina (Russian State Social University)
143-150 Статья / Article
18 ►
19
Конверсия учебных документов на традиционных носителях в электронные как важнейшая задача современного образования
Мудракова Ольга Александровна (Российский государственный социальный университет)
Романова Анастасия Олеговна (Российский государственный социальный университет)
Conversion of training documents on traditional media to electronic ones as the main task of modern education
Ol'ga A. Mudrakova (Russian State Social University)
Anastasiya O. Romanova (Russian State Social University)
151-157 Статья / Article
19 ►
20
Анализ содержания федерального стандарта спортивной подготовки по виду спорта хоккей
Пудло Петр Максимович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Илькин Алексей Николаевич (Ульяновский государственный педагогический университет им. И.Н. Ульянова)
Романов Михаил Иванович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Михно Леонид Владимирович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Плотников Вадим Владимирович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Content analysis of the Federal Standard of Hockey Training
Petr M. Pudlo (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
Aleksei N. Il'kin (Ulyanovsk State Pedagogical University named after I.N. Ulyanov)
Mikhail I. Romanov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
Leonid V. Mikhno (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
Vadim V. Plotnikov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
158-165 Статья / Article
20 ►
21
Культурные трансформации высшего образования: на пути к университету эпохи сверхсложности
Карелин Владислав Михайлович (Российский государственный гуманитарный университет)
Cultural Transformations of Higher Education: towards the University in the Age of Supercomplexity
Vladislav M. Karelin (Russian State Humanitarian University)
166-172 Статья / Article
21 ►
22
Анатомическое моделирование как дополнительный метод организации самостоятельной работы студентов медицинского университета в процессе изучении анатомии человека
Кульбах Ольга Станиславовна (Санкт-Петербургский государственный педиатрический медицинский университет)
Зинкевич Елена Романовна (Санкт-Петербургский государственный педиатрический медицинский университет)
Леонтьев Сергей Валерьевич (Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет им. академика И.П. Павлова)
Торопкова Елена Вениаминовна (Санкт-Петербургский государственный педиатрический медицинский университет)
Anatomical modeling as an additional method of organizing independent work of students of a medical university in the process of studying human anatomy
Ol'ga S. Kul'bakh (Saint Petersburg State Pediatric Medical University)
Elena R. Zinkevich (Saint Petersburg State Pediatric Medical University)
Sergei V. Leont'ev (Pavlov First State Medical University of Saint Petersburg)
Elena V. Toropkova (Saint Petersburg State Pediatric Medical University)
173-180 Статья / Article
22 ►
23
Взаимосвязь показателей эффективности игры у хоккеистов на этапе спортивного совершенствования в соответствии с игровым амплуа в команде
Царьков Анатолий Михайлович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Илькин Алексей Николаевич (Ульяновский государственный педагогический университет им. И.Н. Ульянова)
Филатов Виктор Владимирович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Плотников Вадим Владимирович (Национальный государственный университет физической культуры, спорта и здоровья им. П.Ф. Лесгафта)
Interrelation between the performance efficiency measures of hockey players at the stage of athletic perfection and the in-game roles in the team
Anatolii M. Tsar'kov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
Aleksei N. Il'kin (Ulyanovsk State Pedagogical University named after I.N. Ulyanov)
Viktor V. Filatov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
Vadim V. Plotnikov (Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health)
181-188 Статья / Article
23 ►
24
Становление и развитие профессиональной компетентности инженера в условиях цифровой трансформации производства (на примере университетов транспорта)
Волегжанина Ирина Сергеевна (Сибирский государственный университет путей сообщения)
The becoming and development of an engineer's professional competency within the industry digital transformation (by an example of transport universities)
Irina S. Volegzhanina (Siberian State University of Transport)
189-198 Статья / Article
24 ►
25
Психологические особенности современных студентов и их учет в преподавании иностранного языка
Ковальчук Светлана Владимировна (Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова)
Герасименко Татьяна Леонидовна (Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова)
Psychological features of modern students and their accounting in teaching a foreign language
Svetlana V. Koval'chuk (Plekhanov Russian University of Economics)
Tat'yana L. Gerasimenko (Plekhanov Russian University of Economics)
199-207 Статья / Article
25 ►
26
Учебный русско-латинский словарь юридических терминов и крылатых выражений: методический аспект
Колобкова Анастасия Анатольевна (Российский университет кооперации)
Russian-Latin learner's dictionary of legal terms and popular expressions: methodological aspect
Anastasiya A. Kolobkova (Russian University of Cooperation)
208-215 Статья / Article
26 ►
27
Методологическая основа модели формирования билингвальной коммуникативной компетенции студентов медицинского и биологического направления подготовки
Царская Татьяна Сергеевна (Сургутский государственный университет)
Кушнырь Любовь Александровна (Сургутский государственный университет)
Ситникова Анастасия Юрьевна (Сургутский государственный университет)
Methodological basis of the model of bilingual communicative competence in medical and biological students
Tat'yana S. Tsarskaya (Surgut State University)
Luybov' A. Kushnyr' (Surgut State University)
Anastasiya Yu. Sitnikova (Surgut State University)
216-230 Статья / Article
27 ►
28
Педагогические принципы развития творческого потенциала художников-педагогов средствами миниатюрной композиции
Шачкова Эльвира Вадимовна (Гуманитарно-педагогическая академия, Крымский федеральный университет им. В.И. Вернадского)
The development of creative activity in future teachers of fine arts in miniature activities
El'vira V. Shachkova (Humanities and Education Science Academy, Vernadsky Crimean Federal University)
231-237 Статья / Article
28 ►
29
Социальная среда личности курсанта образовательной организации МВД России: девиантное поведение и риски
Кондратьев Сергей Дмитриевич (Тверской государственный университет)
Social environment of the personality of the course of educational organization of the ministry of internal affairs of Russia: deviant behavior and risks
Sergei D. Kondrat'ev (Tver State University)
238-244 Статья / Article
29 ►
30
Особенности проявления и предпосылки к формированию управленческих компетенций преподавательского состава вуза
Борисова Елена Владимировна (Тверской государственный технический университет)
Features of management and background to the formation of the management competences of the teacher of the university
Elena V. Borisova (Tver State Technical University)
245-252 Статья / Article
30 ►
31
Результаты экспериментальной работы в условиях контрольной подсистемы организации измерения и оценки педагогических параметров подготовки выпускников колледжей технического профиля (внешний аудит)
Ноздрина Наталья Александровна (Брянский государственный технический университет)
Results of experimental work in the conditions of the control subsystem for measuring and assessing pedagogical parameters of training of technical colleges graduates (external audit)
Natal'ya A. Nozdrina (Bryansk State Technical University)
253-269 Статья / Article
31 ►
32
Результаты экспериментальной работы в условиях контрольной подсистемы организации измерения и оценки педагогических параметров подготовки выпускников колледжей технического профиля (внутренний аудит)
Ноздрина Наталья Александровна (Брянский государственный технический университет)
Русскова Ольга Борисовна (Зеленодольский механический колледж)
Results of experimental work in the conditions of the control subsystem for measuring and assessing pedagogical parameters of training of technical colleges graduates (internal audit)
Natal'ya A. Nozdrina (Bryansk State Technical University)
Ol'ga B. Russkova (Zelenodolsk Mechanical College)
270-281 Статья / Article
32 ►
33
Внешняя экспертиза алгоритма проектирования компетентностно-ориентированного содержания естественнонаучных дисциплин в условиях образовательной подсистемы организации и управления учебно-познавательной деятельностью студентов в колледжах технического профиля
Ноздрина Наталья Александровна (Брянский государственный технический университет)
External examination of the design algorithm for the competence-based content of natural sciences in the educational subsystem of the organization and management of educational and cognitive activities of students in technical colleges
Natal'ya A. Nozdrina (Bryansk State Technical University)
282-289 Статья / Article
33 ►
34
Принципы-детерминанты третьего уровня высшего образования
Преснухина Ирина Александровна (Московский политехнический университет)
The determinant principles of the third level of higher education
Irina A. Presnukhina (Moscow Polytechnic University)
290-298 Статья / Article
34 ►
35
Формирование креативной компетентности магистров психологии с использованием фундирующих механизмов построения знаниевых конструктов
Лукьянчук Галина Валентиновна (Институт мировых цивилизаций)
Formation of creative competence of masters of psychology using fundamental mechanisms for constructing knowledge constructs
Galina V. Luk'yanchuk (Institute of World Civilizations)
299-306 Статья / Article
35 ►
36
Формирование интеллектуальных потребностей студентов технических вузов с использованием интерактивных технологий (на примере изучения темы «Высшее образование»)
Ноздрина Наталья Александровна (Брянский государственный технический университет)
Воронцова Юлия Александровна (Брянский государственный технический университет)
Куцобина Наталья Владимировна (Брянский государственный технический университет)
Forming intellectual needs of technical university students using interactive technologies (on the example of studying the theme "Higher Education")
Natal'ya A. Nozdrina (Bryansk State Technical University)
Yuliya A. Vorontsova (Bryansk State Technical University)
Natal'ya V. Kutsobina (Bryansk State Technical University)
307-312 Статья / Article
36 ►
37
Исторические корни развития термина «Логическое мышление» (Первобытное общество, Древний мир)
Любягина Ольга Анатольевна (Казанский кооперативный институт (филиал), Российский университет кооперации)
Камалеева Алсу Рауфовна (Институт педагогики, психологии и социальных проблем)
The historical roots of the development of the term "Logical thinking" (primitive society, the ancient world)
O'lga A. Lyubyagina (Kazan Cooperative Institute (branch), Russian University of Cooperation)
Alsu R. Kamaleeva (Institute of Pedagogy, Psychology and Social Problems)
313-324 Статья / Article
37 ►
Теория и методика обучения и воспитания / Theory and methods of teaching
38
Интернет-ресурсы в обучении русскому языку в вузах Китая: результаты анкетированного опроса китайских русистов
Ван Юэхань (Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова)
Internet resources in teaching Russian in universities in China: the results of a survey of Chinese Russian scientists
Yuehan Wang (Lomonosov Moscow State University)
325-336 Статья / Article
38 ►
39
Компоненты системы патриотического воспитания старших школьников на уроках истории
Одишвили Георгий Нодариевич (Московский гуманитарный университет)
The components of the system of patriotic education of the senior school students at history lessons
Georgii N. Odishvili (Moscow Humanitarian University)
337-343 Статья / Article
39 ►
40
Особенности обучения иностранному языку студентов с проявлением семантической и аграмматической дислексии
Любомирова Ирина Юрьевна (Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов)
Бобрицкая Юлия Михайловна (Санкт-Петербургский государственный лесотехнический университет)
Features of teaching foreign language students with the manifestation of semantic and agrammatic dyslexia
Irina Yu. Lyubomirova (Saint Petersburg Humanitarian University of Trade Unions)
Yuliya M. Bobritskaya (Saint Petersburg State Forestry University)
344-353 Статья / Article
40 ►
41
Модель непрерывного образования детей с аутизмом в условиях современной школы
Демьянчук Лариса Николаевна (Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение Школа № 755 «Региональный центр аутизма», Санкт-Петербург)
Демьянчук Роман Викторович (Санкт-Петербургский государственный университет)
Стрижак Наталья Анатольевна (Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение Школа № 755 «Региональный центр аутизма», Санкт-Петербург)
Кац Екатерина Эдуардовна (Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение Школа № 755 «Региональный центр аутизма», Санкт-Петербург)
A model for continuing education of children with autism in a modern school
Larisa N. Dem'yanchuk (State budgetary educational institution School No. 755 "Regional Autism Center", Saint Petersburg)
Roman V. Dem'yanchuk (Saint Petersburg State University)
Natal'ya A. Strizhak (State budgetary educational institution School No. 755 "Regional Autism Center", Saint Petersburg)
Ekaterina E. Kats (State budgetary educational institution School No. 755 "Regional Autism Center", Saint Petersburg)
354-364 Статья / Article
41 ►
42
Удалось ли детализировать требования федерального государственного образовательного стандарта?
Иванов Олег Владимирович (Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена)
Морозов Андрей Алексеевич (Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена)
Did we manage to detail the requirements of the federal state educational standard?
Oleg V. Ivanov (Herzen State Pedagogical University of Russia)
Andrei A. Morozov (Herzen State Pedagogical University of Russia)
365-374 Статья / Article
42 ►
43
Создание профессионального учебного сообщества для преподавателей иностранных языков в колледжах и университетах
Ван Линлин (Цицикарский университет, Китайская Народная Республика, Цицикар)
Лянь Бинбин (Цицикарский университет, Китайская Народная Республика, Цицикар)
The creation of a professional learning community for foreign language teachers in colleges and universities
Lingling Wang (Qiqihar University, People's Republic of China, Qiqihar)
Bingbing Lian (Qiqihar University, People's Republic of China, Qiqihar)
375-381 Статья / Article
43 ►
44
Реализация принципа этнокультурной коннотации при изучении литературы в общеобразовательной школе
Айдарова Гиляна Петровна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Гадышева Антонина Бембеевна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Implementation of the principle of ethno-cultural connotation in the study of literature in secondary school
Gilyana P. Aidarova (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
Antonina B. Gadysheva (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
382-392 Статья / Article
44 ►
45
Роль учителя в процессе обсуждения дискуссионного вопроса в классе
Варющенко Виктор Иванович (Независимый исследователь, Санкт-Петербург)
Гайкова Оксана Викторовна (Средняя общеобразовательная школа № 26, Новосибирск)
The role of the teacher in the discussion about contrversial question in the class
Viktor I. Varyushchenko (Independent researcher, Saint Petersburg)
Oksana V. Gaikova (Middle School of General Education № 26, Novosibirsk)
393-401 Статья / Article
45 ►
46
Инструктивная лекция как средство подготовки учителя истории к преподаванию дискуссионных вопросов
Варющенко Виктор Иванович (Независимый исследователь, Санкт-Петербург)
Гайкова Оксана Викторовна (Средняя общеобразовательная школа № 26, Новосибирск)
Instructional lecture as a means of training a history teacher to teaching discussion questions
Viktor I. Varyushchenko (Independent researcher, Saint Petersburg)
Oksana V. Gaikova (Middle School of General Education № 26, Novosibirsk)
402-409 Статья / Article
46 ►
47
Факторы, влияющие на успешное освоение математики в среднем звене школы
Гилёв Денис Викторович (Уральский федеральный университет им. первого Президента России Б.Н. Ельцина)
Матвеева Мария Павловна (Средняя общеобразовательная школа № 1, Михайловск)
Factors affecting the successful studying of mathematics in middle school
Denis V. Gilev (Ural Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin)
Mariya P. Matveeva (Middle School of General Education No. 1, Mikhailovsk)
410-417 Статья / Article
47 ►
48
Семейные ценности как основа формирования нравственно-правовой культуры личности
Муратова Анжелика Артуровна (Оренбургский государственный педагогический университет)
Максименко Елена Ивановна (Оренбургский государственный педагогический университет)
Сотникова Юлия Викторовна (Оренбургский государственный педагогический университет)
Family values as the basis for the formation of the moral and legal culture of a person
Anzhelika A. Muratova (Orenburg State Pedagogical University)
Elena I. Maksimenko (Orenburg State Pedagogical University)
Yuliya V. Sotnikova (Orenburg State Pedagogical University)
418-428 Статья / Article
48 ►
49
Проектирование учебно-познавательных ситуаций на основе компетентностно-ориентированных профессиональных задач в военном вузе
Голякова Валерия Александровна (Южно-Уральский государственный гуманитарно-педагогического университет)
Design of educational and cognitive situations based on competence-oriented professional tasks in military higher education institution
Valeriya A. Golyakova (South Ural State Humanitarian-Pedagogical University)
429-438 Статья / Article
49 ►
50
Использование метода рационализации при решении неравенств профильного ЕГЭ по математике
Демина Татьяна Юрьевна (Российский государственный аграрный университет им. К.А. Тимирязева)
Демин Виктор Вадимович (Средняя общеобразовательная школа № 218, Москва)
Иванцова Наталья Николаевна (Российский государственный аграрный университет им. К.А. Тимирязева)
Using the method of rationalization in solving inequalities of the profile exam in mathematics
Tat'yana Yu. Demina (Russian State Agrarian University named after K.A. Timiryazev)
Viktor V. Demin (Middle School of General Education No. 218, Moscow)
Natal'ya N. Ivantsova (Russian State Agrarian University named after K.A. Timiryazev)
439-445 Статья / Article
50 ►
51
Общекультурный компонент содержания обучения геометрии
Зеленская Татьяна Александровна (Московский государственный педагогический университет)
Мирзоев Махмашариф Сайфович (Московский государственный педагогический университет)
General cultural component of the content of teaching geometry
Tat'yana A. Zelenskaya (Moscow State Pedagogical University)
Makhmasharif S. Mirzoev (Moscow State Pedagogical University)
446-451 Статья / Article
51 ►
Общая педагогика, история педагогики и образования / General pedagogics, history of pedagogics and education
52
Эмоциональная культура сотрудников органов внутренних дел
Браженская Наталья Евгеньевна (Дальневосточный юридический институт Министерства внутренних дел Российской Федерации)
The emotional culture of the staff of internal affairs bodies
Natal'ya E. Brazhenskaya (Far Eastern Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation)
452-458 Статья / Article
52 ►
53
Педагогические принципы профилактики девиантного поведения подростков
Кушка Марк Григорьевич (Институт «Высшая школа образования», Московский государственный педагогический университет)
Pedagogical prevention of deviant behavior of teenagers
Mark G. Kushka (Institute "Higher School of Eduatcion", Moscow State Pedagogical University)
459-464 Статья / Article
53 ►
54
Инновационные подходы к организации и содержанию воспитания обучающихся в условиях реализации федерального государственного образовательного стандарта общего образования
Пашуткина Татьяна Викторовна (Елабужский институт, Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Innovative approaches to the organization and content of education trained in the implementation of the federal standards of general education
Tat'yana V. Pashutkina (Elabuga Institute, Kasan (Volga region) Federal University)
465-471 Статья / Article
54 ►
55
Психолого-педагогическое сопровождение курсов для родителей
Хохлова Наталия Ивановна (Сургутский государственный университет)
Солтыс Татьяна Викторовна (Сургутский государственный университет)
Psychological and pedagogical support of courses for parents
Nataliya I. Khokhlova (Surgut State University)
Tat'yana V. Soltys (Surgut State University)
472-479 Статья / Article
55 ►
56
Особенности организации обучения в сотрудничестве на уроках английского языка в системе инклюзивного образования
Пархоменко Мария Михайловна (Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение Гимназия № 1, Краснознаменск)
The peculiarities of organization in cooperative learning during the English lessons in the system of Inclusive education in Russia
Mariya M. Parkhomenko (Municipal budgetary educational institution Gymnasium No. 1, Krasnoznamensk)
480-485 Статья / Article
56 ►
57
Конструирование общепедагогической подготовки учителя в условиях непрерывного образования (на примере модуля «Практика личностно-ориентированного образования»)
Виноградов Владислав Львович (Елабужский институт, Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Талышева Ирина Анатольевна (Елабужский институт, Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Пегова Хэнэ Раилевна (Елабужский институт, Казанский (Приволжский) федеральный университет)
Designing general pedagogical teacher training in the context of continuing education (on the example of the module "Practice of personality-oriented education")
Vladislav L. Vinogradov (Elabuga Institute, Kasan (Volga region) Federal University)
Irina A. Talysheva (Elabuga Institute, Kasan (Volga region) Federal University)
Khene R. Pegova (Elabuga Institute, Kasan (Volga region) Federal University)
486-493 Статья / Article
57 ►
58
Формирование поликультурного сознания иностранных студентов в процессе межкультурного диалога
Панькин Аркадий Борисович (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Чжэн Фань (Маньчжурский институт, Университет Внутренней Монголии, Китайская Народная Республика, Хух-Хото)
Малая Анна Геннадьевна (Калмыцкий государственный университет им. Б.Б. Городовикова)
Formation of multicultural consciousness of foreign students in the process of intercultural dialogue
Arkadii B. Pan'kin (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
Fan Zheng (Manzhouli Institute, Inner Mongolia University, People's Republic of China, Hohhot)
Anna G. Malaya (Kalmyk State University named after B.B. Gorodovikov)
494-501 Статья / Article
58 ►
59
К проблеме формирования у подростков готовности к выбору жизненных стратегий в учреждениях дополнительного образования
Подольская Олеся Александровна (Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина)
Problem of formation in adolescents readiness to select living strategies in additional education institutions
Olesya A. Podol'skaya (Bunin Yelets State University)
502-507 Статья / Article
59 ►
60
Модель формирования готовности к профессиональному самоопределению у лиц с ограниченными возможностями здоровья
Плетенева Ирина Финогеновна (Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина)
Емельянова Ирина Дмитриевна (Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина)
Подольская Олеся Александровна (Елецкий государственный университет им. И.А. Бунина)
Model of the formation of readiness for professional self-determination in persons with disabilities
Irina F. Pleteneva (Bunin Yelets State University)
Irina D. Emel'yanova (Bunin Yelets State University)
Olesya A. Podol'skaya (Bunin Yelets State University)
508-516 Статья / Article
60 ►
61
Мир детства в концепции педагогического исследования
Лихачева Светлана Андреевна (Институт психологии и образования, Казанский (Приволжский) федеральный университет)
The world of the childhood in the concept of a pedagogical research
Svetlana A. Likhacheva (Institute of Psychology and Education, Kazan (Volga region) Federal University)
517-524 Статья / Article
61 ►

Архив издания «Педагогический журнал», рецензируемого научного журнала / Archive of the scientific pedagogical journal "Pedagogical journal".